Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Wednesday, March 21, 2012

Aku Stress Giler


Cute : [Video] Apabila Budak Dua Tahun Menyanyi Lagu Adele

Posted: 21 Mar 2012 08:11 AM PDT

Apabila Budak Dua Tahun Menyanyi Lagu Adele
Memang pandai dan comel..



OMG : Lagi Gambar Artis K-pop Terkenal Tanpa Make-Up Tersebar (12 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 07:58 AM PDT

Lagi Gambar Artis K-pop Terkenal Tanpa Make-Up Tersebar.
Memang mereka ini ada yang vantik tanpa make-up tetapi kebanyakkannya tidak.


Ga In (Brown Eyed Girls)
  
Lee Hyori


Park Ji Yeon (T-ara)

Seo Hyun

Solbi

Tiffany (SNSD)

Yoo Bin (Wonder-Girls)

Serius : Justin Bieber Cedera Dan Ditewaskan Dalam Sukan Tinju (7 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 07:42 AM PDT

Justin Bieber Cedera Dan Ditewaskan Dalam Sukan Tinju.
Kalau yang tidak minat dengan Justin Bieber, gambar di bawah mungkin akan memuaskan hati anda. 


Video :

Amazing : Gua Biru Yang #Superb di Croatia (6 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 05:27 AM PDT


Terletak di kawasan kepulauan Bisevo, Croatia, Gua Biru @ Blue Cave ini merupakan salah sebuah gua yang paling cantik di dunia.Gua ini mula dikenali pada tahun 1884 apabila sebahagian dari dinding tempat masuk gua ini telah diletupkan, Sebelum itu, laluan masuk ke dalam gua ini hanya melalui selaman bawah laut. 

Masa yang paling ideal untuk melawat gua ini adalah pada jam 11 pagi hingga 12 tengah hari apabila cahaya matahari memasuki air dan terpantul pada batu kapur di dasar gua ini. Ia menghasilkan warna biru yang sungguh menakjubkan.







Sumber : Here

Cool : Sushi Yang "Glow In The Dark" (2 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 05:10 AM PDT


Sushi "Glow In The Dark" ini telah menjadi kegilaan penduduk di US pada masa sekarang. Bagaimana untuk hasilkan sushi sebegini? Ia dihasilkan oleh sejenis ikan yang telah dimodifed secara genetik yang dikenali sebagai Glofish. Glofish ini dimodified sehingga ianya dapat bercahaya di dalam gelap. Lalu chef di US pun mengambil idea ini untuk mencipta makanan yang glow in the dark dan terhasillah sushi Glow In the Dark ini.



Sumber : Here



Cool : Jurugambar Professional Paling Muda Di Iraq Berusia 8 Tahun (3 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 04:56 AM PDT


Qamar Hashim nampak sama seperti budak-budak 8 tahun yang lain. Tetapi membezakan dia dengan budak yang lain dia mempunyai bakat sebagai seorang jurufoto.

Dia menjadi kebanggaan negara Iraq sebagai jurufoto yang paling muda yang mempunyai kelulusan. Dia mempunyai beberapa gambar yang cantik dan gambarnya telah pun dipaparkan di seluruh galeri di Baghdad. Dia mula menunjukkan bakat sejak dia berumur 4 tahun.Pada masa itu dia hanya meniru bapanya yang merupakan seorang wartawan foto.

Dia memulakan dengan mengambil gambar-gambar sungai Tigris, burung, rumah-rumah lama, dan tempat-tempat kepentingan sejarah. Walaupun begitu bapa Qamar tidak membenarkan dia untuk mengambil gambar kejadian-kejadian ganas di bandar. Kerajaan Iraq menghadiahkan dia sebuah kamera digital yang pertama sebagai tanda penghargaan kerana minatnya yang tinggi.



p/s : Budak-budak sekarang ramai yang gila DSLR.. Pegi shopping complex je mesti belambak yang gantung kat leher. Bukan nak ambik gambar sangat kot.. Tapi sebagai hiasan dan untuk menunjuk semata-mata.. no offence.. :)

Sumber : Here




Horro : [Video] Apabila Tali Putus Ketika 'Bungee Jumping'

Posted: 21 Mar 2012 04:20 AM PDT


Seorang pelancong Australia, Erin Laung Worth terselamat dari kejadian putus tali bungee semasa lompatan di Sungai Zambezi di sempadan Zimbabwe-Zambia. Semasa kejadian dia melompat pada ketinggian 111 meter dari jambatan Victoria Falls dan jatuh kepala dahulu ke dalam sungai yang dipenuhi buaya. Umur beliau masih panjang..


p/s : Horror gler beb..

Sumber : Here


Serius : Ombak "Glow In Da Dark" Dijumpai Di Maldives (5 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 03:32 AM PDT

Ombak "Glow In Da Dark" Dijumpai Di Maldives.
Ombak ini menyala sebab terdiri daripada hidupan yang dipanggil phytoplankton.

 via : national

Cun : Mari Lihat Gadis-gadis Dari Jepun Dan Korea (15 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 03:10 AM PDT

Mari Lihat Gadis-gadis Dari Jepun Dan Korea




Genius : Apabila Gadis Gimnastik Menjadi Meme Internet Dengan Photoshop (8 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 02:43 AM PDT

Apabila Gadis Gimnastik Menjadi Meme Internet  Dengan Photoshop
Memang kreatif giler tetapi kesian gadis ini ye. 


Kaya : Chrome Lamborghini Murcielago Milik Tengku Mahkota Johor (4 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 02:03 AM PDT


Apabila korang berdarah raja, korang mampu miliki segalanya. tak payah la jeles. Walaupun tak kaya dunia, kita kaya di akhirat nanti.. *ayat pasrah*..





Sumber : Here



Info : 9 Jalan Paling Berhantu Di Dunia (9 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 01:20 AM PDT


Tuen Mun Road – Hong Kong

Dianggap sebagai salah satu jalan paling maut di dunia, jalan Tuen Mun telah banyak mengorbankan mangsanya selama bertahun-tahun. Jalan ini adalah jalan paling penting dan salah satu jalan paling banyak dilalui di Hong Kong. Tuen Mun Road dihantui oleh mereka yang telah terkorban di jalan itu. Dikatakan mereka melangkah ke lalu lintas, menyebabkan pemandu sering terbabas dari jalan yang mengakibatkan kemalangan dan kematian. Korban-korban baru ini pula kemudiannya menghantui kembali dan menyebabkan kemalangan.


A229 – United Kingdom

The A229 dari Kent ke Sussex memiliki dua hantu terkenal. Yang pertama dikatakan sebagai seorang wanita bernama Judith Langham, yang terbunuh di jalan pada hari perkahwinannya pada tahun 1965. Dia muncul di jalan dalam gaun putihnya dan kemudian menghilang. Hantu kedua adalah hantu yang sering menumpang kereta dan berbual tentang semua hal dengan pemandu kereta . Setelah pemandu tiba di destinasinya, hantu ini menghilang.


Bloodspoint Road – Illinois, Amerika Syarikat

Bloodspoint hanyalah salah satu dari beberapa jalan yang merentasi seluruh Boone County, Illinois. Jalan ini telah menyaksikan pembunuhan, bunuh diri, dan bahkan seorang kanak-kanak yang pernah digilis kereta api. Beberapa pelajar sekolah juga pernah maut ketika bas terbabas dari jambatan di daerah ini.


M6 –United Kingdom

M6 di UK telah wujud selama hampir 2000 tahun, justeru tidak menghairankan terdapat lagenda seram disampaikan dari waktu ke waktu. Jalan itu pernah digunakan oleh tentera selama penjajahan Rom di UK, dan sehingga kini dikatakan roh tentera Rom masih terlihat di sepanjang jalan dan berjalan melalui lalu lintas. Ada juga trak hantu yang berjalan melawan arus lalu lintas serta hantu seorang wanita di sepanjang sisi jalan.


Boy Scout Lane – Wisconsin, Amerika Syarikat

Menurut cerita, sebuah pasukan pengakap kanak-kanak pada akhir 1950-an atau awal 1960-an menyertai sebuah ekspedisi di kawasan ini. Ketika mereka tidur di sekitar unggun api, salah seorang peserta lelaki dengan sengaja membakar kawasan perkhemahan itu yang menyebabkan kebakaran hutan dan mengorbankan seluruh pasukan. Meskipun tidak ada catatan atau bukti nyata dari setiap kejadian tersebut pada Boy Scout Lane, tetapi terdapat banyak cerita tentang kegiatan paranormal dan kemunculan hantu di kawasan ini.


A75 Kinmont – Scotland

Digelar sebagai "jalan hantu," jalan di barat daya Scotland ini telah menjadi tempat ratusan kes penampakan hantu yang tidak dapat dijelaskan. Banyak pemandu telah dilaporkan dapat melihat beberapa hantu berjalan di depan kenderaan mereka, burung-burung terbang ke cermin hadapan kereta dan kemudian menghilang, orang berjalan ke arah kenderaan dan makhluk menyeramkan lainnya (termasuk kambing, anjing liar dan kucing) yang muncul entah dari mana.


N9 – Afrika Selatan

Bahagian jalan di antara Uniondale dan Willowmore dikenali sebagai Hitchhiker Uniondale Phantom ini sangat sinonim dengan hantu yang dikenali sebagai Roux Charlotte Marie, iaitu seorang gadis yang maut dalam kemalangan kereta pada tahun 1968. Sejak itu, hantu Roux Charlotte Marie dikatakan sering menjadi penumpang belakang kenderaan yang melalui jalan itu, dan kemudian menghilang secara misteri.


Annie Road – New Jersey, Amerika Syarikat

Jalan ini dikatakan dihantui oleh seorang wanita yang memakai gaun putih dan biru. Wanita itu dikenali sebagai Annie, dikatakan maut setelah kepalanya dipenggal pada malam perkahwinannya dan mayatnya telah diseret sepanjang jalan. Pemandu yang melalui jalan itu pada tengah malam mendakwa mereka dapat melihat hantunya berjalan sepanjang jalan, dan selalunya muncul pada ulang tahun kematiannya pada setiap tahun .


Terowong Belchen – Swiss

Terowong ini merupakan sebahagian dari jalan tol A2 dari Basel ke Chiasso. Jalan ini terkenal dengan kemunculan hantu wanita yang memakai pakaian putih dan sering melintas di depan kenderaan malah kadang-kadang berbual dengan pemandu kenderaan di situ.

Sumber : Here


Cool : Pakaian Wanita "Glow In the Dark" (7 Gambar)

Posted: 21 Mar 2012 01:01 AM PDT


Manusia samakin hari jadi makin kreatif. Kali ni, pakai wanita atau dress yang bercahaya atau glow in the dark telah dicipta. Jadi, korang tak payah risau kalau selalu lupa letak baju dalam almari. Senang je nak cari pakaian ni. Hehe








Sumber : Here

Cool : Baju Pengantin Wanita Paling Panjang Dunia, 2.97 KM (5 Gambar)

Posted: 20 Mar 2012 08:14 PM PDT

Baju Pengantin Wanita Paling Panjang Dunia, 2.97 KM.
Seorang model yang berusia 17 tahun, Emma telah memperagakan baju pengantin wanita paling panjang dunia dengan kepanjangan mencecah 2.97 km. Baju Pengantin tersebut dapat disaksikan di Bucharest, Romania apabila beliau menaiki belon udara panas. 




via : dailymail.com

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment