Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Friday, June 29, 2012

Aku Stress Giler


Cute : Comelnya Zodiak Versi Kucing Ni.. (12 Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 06:36 AM PDT

Jom tengok zodiak versi kucing comel kat bawah nie.. Layan~~


p/s : Kucing mana yang korang paling rasa paling comel? 

Sumber : Here


OMG : "General Sherman Tree", Pokok Terbesar Dan Tertua Di Dunia (6 Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 06:25 AM PDT


General Sherman Tree yang terletak di Taman Negara Sequoia, California ini merupakan pokok berbatang tunggal yang terbesar di dunia. Bukan itu sahaja, malah ia juga merupakan makhluk tertua di muka bumi ini. Pokok ini mempunyai ketinggian 83 meter dan diameter batangnya ialah 11 meter. Usia pokok ini dianggarkan diantara 2,300 tahun sehingga 2,700 tahun.








Sumber : Here



Kejam : Bayi Dipanggang Dan Dibakar! (Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 05:35 AM PDT


Zaman Jahiliyah dahulu,orang Arab bunuh anak perempuan hidup2 bukan kerana mereka malu atau tidak sayang tetapi mereka tidak sanggup melihat anak perempuan mereka dirogol depan mata mereka apabila besar nanti.jadi,demi maruah anak dara mereka tercalar biar mati dari kecil.

Sebaliknya zaman moden yang konon bertamadun hari ini,tanpa buang anak tidak kira lelaki perempuan tanpa belas,rasa sayang dek kerana berzina dan lahir anak hasil perhubungan yang haram.inilah malang yang menimpa si kecil yang tidak berdosa sama sekali ini.

Si kecil inilah antara golongan yang dijamin Allah SWT ahli syurga dan pemberi Syafaat.adakah kita akan diberi syafaat mereka jika kita yang bunuh mereka?kembalilah kepada ajaran Islam,jauhilah budaya cinta tanpa batas agama,jauhilah mendedah aurat di khalayak dan jauhilah pergaulan bebas yang akhirnya akan menarik manusia ke dalam lembah perzinaan.

Marilah kita semua Berusaha menegakkan Syariat Islam agar segala kerumitan jenayah yang kian merbahaya ini dapat dibendung dengan keadilan Islam.

Sumber : Here

OMG : Lamborghini Murcielago Palsu Made In China (3 Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 04:23 AM PDT


Kehebatan industri pemalsuan di China memang tidak dapat disangkal lagi..Setelah hampir kesemua produk terkemuka di dunia di-ciplak kan, kini giliran jenama automotif terkenal dunia, Lamborghini pula untuk di palsukan..Nak tahu cerita lanjut, meh baca kat bawah ni..


Bagi mereka terutamanya golongan muda yang berhasrat ingin memiliki sebuah kenderaan berjenama Lamborghini, kini tidak perlu risau lagi. Terima kasih kepada sebuah pengeluar kenderaan yang telah pun membina replika Lamborghini yang 99% hampir sama dengan yang asli. Selalunya, bagi membeli sebuah Lamborghini yang original, anda perlu membawa keluar duit sebanyak US$400,000, namun dengan kenderaan yang diperbuat daripada China ini, anda hanya perlu membayar sebanyak US$65,000 sahaja.

Walaupun bahagian luar kenderaan Lamborghini mempunyai kesamaan hampir 99%, namun untuk bahagian dalaman, ia 70% ciplak. Replika Lamborghini ini dinamakan sebagai Shanzai Lamborghini di China. Pengeluar kenderaan ini mempunyai bengkel mereka sendiri yang khusus untuk membina kenderaan seumpama ini dan diedarkan ke seluruh Asia. Tempoh untuk mendapat tempahan kenderaan adalah selama 5 bulan dan perlu membayar deposit sebanyak 210,000 yuan.

Spesifikasi kenderaan:

- Menggunakan enjin 2.2 liter Toyota 5s dan 2.0 t 3S, mampu memecut dari 0 - 100km/j dalam masa 9 saat, 175 kuasa kuda, bunyi 90% sama dengan Lamborghini asli, badan saiz 1:1, hiasan dalaman seperti Lamborgini namun papan pemuka (dash board) bukan asli.

- Sukar untuk medapatkan nombor pendaftaran, tempoh tempahan selama 5 bulan dan perlu membayar deposit 50% dari harga penuh kereta iaitu 210,000 yuan.

- Mmepunyai power window, power wings, sistem GPS, kemera sokongan, kerusi kulit asli dan hiasan dalaman bercirikan kulit asli.

- Hiasan dalaman kereta boleh dilakukan mengikut permintaan pelanggan tapi mustahil untuk sama 100% seperti yang asli.

- Warna kereta dan warna bahagian dalaman mengikut citarasa pelanggan.

- Pelindung enjin tidak lutsinar (original punya nampak enjin), rim kereta pun ciplak, nak rim original kena tambah 50,000 yuan sebagai bayaran tambahan.

- Bumper kereta mengikut stail keluaran 2007.

- Kunci kereta original kena tambah lagi 9,000 yuan sebagai bayaran tambahan.

- Tahap keselamatan kereta sama dengan tahap keselamatan kenderaan berjenama Toyota.

- Meletakkan ciri tambahan seperti keluli tahan karat, paip besi dan plat besi di bahagian pintu tempat duduk penumpang dan pemandu.

- Meletakkan tali pinggang keledar jenis racing.

- Kenderaan ini lebih khusus untuk pameran sahaja.

- Simbol jenama Lamborghini, kaca, gril alur, lampu hadapan, dan aksesori tambahan adalah yang original daripada kilang. Untuk mendapatkan lampu jenis LED terbaru  dibahagian lampu belakang, perlu membayar lagi 10,000 yuan sebagai kos tambahan.

-  Steering jenis racing dengan logo asli Lamborghini.

- Kesemua butang kawalan dalaman kereta ada lah asli.

Lamborghini Murcielago LP64 Sebenar
Lamborghini Murcielago China

p/s : Memang hebat la China ni.. semua benda dia boleh ciplak... Hoho..

Sumber : Here



Cool : Permainan Monopoly Versi World Of Warcraft (5 Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 04:11 AM PDT

Bagi peminat-peminat Warcraft @ Dota boleh la pegi beli game Monopoly ni dekat Amazon.com. Aku tak main Dota..so,aku tak minat sangat. saje je nak share dengan korang pasal benda alah nih.. Layan~






p/s : whosyourdaddy?? 

Sumber : Here


OMG : Paris Hilton Dirakam Menyerang Paparazi (3 GambaR)

Posted: 29 Jun 2012 02:23 AM PDT

Paris Hilton Dirakam Menyerang Paparazi.
Dia serang sehingga dia juga terjatuh.




Cool : Harimau Albino Yang Menarik (10 Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 02:20 AM PDT

Harimau Albino Yang Menarik.

OMG : Ini Hanya Berlaku Di Somalia (Gambar)

Posted: 29 Jun 2012 02:09 AM PDT

Ini Hanya Berlaku Di Somalia.
Disebabkan peperangan tidak pernah selesai, kanak-kanak pun menjadi mangsanya. 


Cool : Festival Air Terjun Berwarna-warni Di Niagara Falls (10 Gambar)

Posted: 28 Jun 2012 02:54 PM PDT

Festival Niagara Falls Winter selalunya berlangsung pada bulan November sehingga minggu pertama Januari. Sepanjang dua bulan tersebut, sepanjang laluan dari Dufferin Islands sehingga Niagara Parkway sejauh 6 kilometer akan dihiasi dengan 3,000,000 lampu berwarna-warni. Selain itu, pertunjukkan bunga api akan berlangsung pada waktu malam. Festival ini memang sesuai untuk mereka yang ini menikmati kecantikkan alam semulajadi pada waktu malam dengan penuh warna. 

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment