Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Monday, February 6, 2012

Aku Stress Giler


WTF : [Video] Mesin Martubasi dan Mengumpul Sperma Untuk Hospital di China

Posted: 06 Feb 2012 08:00 AM PST

Mesin Martubasi dan Mengumpul Sperma Untuk Hospital di China 
Memang mesin yang agak pelik tetapi menurut pencipta di China, mesin ini untuk kegunaan di hopsital  untuk menggumpul sampel sperma. Cara penggunaan adalah buka seluar dan pergi dekat untuk masukkan kemaluan. Kemudian mesin akan lakukan segalanya.


Cute : Teddy Bear Yang Comel Daripada Bunga Hidup (11 Gambar)

Posted: 06 Feb 2012 08:00 AM PST

Teddy Bear Yang Comel Daripada Bunga Hidup
Memang satu idea yang menarik dan boleh dipelajari. Mana tau boleh digunakan semasa perkahwinan nanti.

 via : yipeye

Serius : Robot Yang Menilik Nasib Anda di Seluruh India

Posted: 06 Feb 2012 07:57 AM PST

Robot Yang Menilik Nasib Anda di Seluruh India  
Setiap hujung minggu, pelbagai robot yang dikatakan boleh menilik nasib boleh ditemui di lorong-lorong seluruh Indoa. Pelanggan akan letakkan headphone dan mendengar apa yang robot ini kata kata mengenai nasib mereka. Apa yang menarik adalah robot ini mampu bertutur dalam Hindi, Tamil, Kannada & Telgu. Betul ke ni? Robot ini memang boleh menilik nasib ke?

 via : flickr

Cool : Kilang Colombia Sibuk Sedia 450 juta kuntum Bunga Untuk Valentine Day (5 Gambar)

Posted: 06 Feb 2012 07:57 AM PST

Mungkin masih terlalu awal untuk fikirkan mengenai Hari Valentine tetapi di Colombia semuanya telah bermula. Kilang bunga di Colombia kini telah sibuk menyediakan semua permintaan orang ramai sehingga 450 juta kuntum dari seluruh dunia. 

 via : ibtimes

Lawak : [Video] Ikan Besar VS Kucing Yang Lapar

Posted: 06 Feb 2012 07:45 AM PST

Ikan Besar VS Kucing Yang Lapar 
Mari tengok apa reaksi kucing yang cuba nak makan ikan tersebut. 



OMG : Apabila Anak Kecil Terlalu Nakal DAn Susah Diajar (2 Gambar)

Posted: 06 Feb 2012 04:58 AM PST

Apabila Anak Kecil Terlalu Nakal Dan Susah Diajar.
Mesti malu mak dia dan apa boleh buat kerana budak itu tetap anak dia.  


via : yipeye

Lawak : [Video] Padah Meraba Punggung Wanita Di Pasar

Posted: 06 Feb 2012 04:09 AM PST


Kepada kaum hawa kat luar sana, silalah contohi perempuan dalam video ni. Memang sempoi. Tengah dia memilih sayur, tetibe datang sorang pekerja tu dengan selamber je raba punggung dia. Tapi perempuan tu tak biarkan jer.. Nak tau apa dia buat? Korang layan la video ni.. Hehe.. Memang lawak beb lelaki yang meraba tu.. Hahaha..

Sumber : Here

OMG : [Video] Lagak Ngeri Berani Mati Oleh Lelaki Rusia

Posted: 06 Feb 2012 03:55 AM PST


Memang berani mati la mamat Rusia ni. Maybe korang dah pernah tengok video orang melakukan "Parkour" dekat bangunan kan? Parkour ni memang dah banyak digunakan dalam movie. Bukan calang-calang orang dapat buat Parkour ni. Tapi seriously, mamat dalam video ni merupakan salah satu feveret aku la. Memang hati kering beb.. Kalau tak caye, korang tengok la sendiri..

 

Sumber : Here

Fakta : Kenapa Bintang Berkelip-Kelip?

Posted: 06 Feb 2012 02:17 AM PST


Pabila malam menjelma tiba, nun jauh di langit, bertaburan bintang-bintang berkelipan. Bagaikan meraikan sebuah pesta, begitu meriahnya malam nan indah, ciptaan yang Maha Esa. Bukan main lagi ayat. Hehe.. 

Namun tahukah kita kenapa bintang berkelip-kelip?

Sebenarnya bintang memancarkan energi secara relatif setiap saat. Jadi perubahan yang terjadi bukanlah disebabkan oleh bintang itu sendiri.

Penyebab utama adalah kerana bumi mempunyai atmosfera. Lapisan yang udara yang menpunyai suhu berbeza-beza di atmosfera menyebabkan lapisan-lapisan udara tersebut bergerak-gerak dan ia mewujudkan turbulence.

Turbulence boleh diibaratkan seperti ombak atau gelombang yang terjadi dilaut. Pernah dengar fenomena pembiasan, lebih kurang macam itulah.

Ketika cahaya bintang memasuki atmosfera bumi, cahaya bintang akan dibiaskan oleh lapisan udara yang bergerak-gerak tadi.

Akibatnya posisi bintang yang kita lihat akan berubah-rubah (fenomena pembiasan). Tetapi, oleh kerana perubahannya terlalu kecil untuk kita kesan menggunakan mata kasar, maka apa kita lihat adalah kerlipan.


Tapi, kenapa planet tidak nampak berkelip-kelip?


Bintang, walau sebesar manapun ukuran dan sedekat manapun jaraknya, akan kelihatan sebagai satu titik cahaya, jika dilihat dari bumi, malah dengan teleskop tercanggih pun.

Manakala planet pula memiliki ukuran yang jauh lebih kecil daripada bintang, tapi kelihatan lebih besar dilihat dari bumi, kerana jaraknya lebih dekat. 

Oleh itu ia hanya sedikit dipengaruhi oleh turbulence atmosfera bumi. Kecuali jika berlaku tubulence yang sangat kuat atau ketika planet berada dekat horizon barulah ia akan berkelip. Kerana ketika planet berada dekat horizon, cahayanya perlu melalui atmosfera yang lebih tebal.
 p/s : Share kepada yang belom tau.. Kalau dah tau tu, baguslah.. 

Sumber : Here



Amazing : Pertandingan Sony World Photography (10 Gambar)

Posted: 06 Feb 2012 02:07 AM PST

Berikut ialah gambar-gambar yang dihantar sebagai penyertaan kepada pertandingan Sony World Photography. Semuanya memang cantik dan awesome. Kalau korang jadi judge, yang mana satu korang akan pilih untuk jadi juara?













Sumber : Here


Serius : Anda Genius? Cuba Baca Tulisan Yang Tersembunyi Dalam Tatu Ini (Gambar)

Posted: 05 Feb 2012 08:03 PM PST

Anda Genius? Cuba Baca Tulisan Yang Tersembunyi Dalam Tatu Ini

Siapa dapat tu, mari tulis dekat komen. Kami hanya ingin share gambar tatoo. Tiada makna tersirat atau tersurat. Peace.




OMG : Ioana Spangenberg, Model Terkenal Romania Dengan Ukuran Pinggang 20 Inci Sahaja (5 Gambar)

Posted: 05 Feb 2012 07:58 PM PST

Minggu lepas, tiba-tiba gadis ini menjadi sensasi di Internet kerana ukuran pinggangnya yang begitu kecilIoana Spangenberg, 30 tahun dengan ketinggian 5 kaki dan 6 inci hanya mempunyai ukuran pinggang 20 inci. Memang kelihatan agak pelik rupabentuk tubuhnya kerana besar-kecil-besar.Menurut Ioana, walaupun dia makan banyak pinggangnya tetap tidak membesar.
Kata Ioana : 'No one seems to believe it, but every day i eat three big meals and I snack on chocolate and crisps all the time. 


Video :

LAwak : Apabila Gadis Sangka Taylor Lautner Suka Dengan Dia (Gambar)

Posted: 05 Feb 2012 07:38 PM PST

Apabila Gadis Sangka Taylor Lautner Suka Dengan Dia
Perasan ke gadis ini?


OMG : Kawasan Sekitar Apabila Musim Sejuk Yang Melampau di Bosnia (12 Gambar)

Posted: 05 Feb 2012 07:35 PM PST

Kawasan Sekitar Apabila Musim Sejuk Yang Melampau di Bosnia
Tahun ini, banyak negara yang mencatatkan musim sejuk di negara masing-masing antara yang paling dahsyat. Setakat semalam seramai 122 orang dah maut kerana kesejukkan di Ukraine dan ini belum lagi ditambah dengan ratusan lagi yang maut di negara lain. Ramai juga yang maut di dalam rumah walaupun dipasang dengan heater. Anda tak percaya musim sejuk tahun ini agak dahsyat? Mari tengok sendiri di Bosnia. Mana pergi semua kereta? :-)


 via : acidcow.com

OMG : Lelaki Maut Selepas Main League of Legends Untuk 23 Jam di Taiwan (4 Gambar)

Posted: 05 Feb 2012 07:10 PM PST

Seorang lelaki yang berusia 23 tahun, Chen Rong-yu ditemui maut dalam sebuah siber cafe selepas main League of Legends untuk 23 jam berterusan pada khamis minggu lepas sekitar New Taipei, Taiwan. Menurut saksi, lelaki ini tidur sementara di atas meja komputer sebelum permainan selama 23 jam tersebut.Selain itu, mayat Chen telah berada di situ untuk lebih dari 9 jam tanpa disedari oleh puluhan orang dalam siber cafe tersebut.


via : sky

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment