Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Friday, February 10, 2012

Aku Stress Giler


Cun : Mari Lihat American Football Versi Lingerie Tahun 2012 (12 Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 08:00 AM PST

Pada 5 Februari yang lepas di Las Vegas, dua kumpulan American Football antara  "Philadelphia Passion" and "Los Angeles Temptation" telah bertarung dalam peringkat akhir untuk Lingerie Bowl Cup. Perlawanan akhir dimenangi oleh Los Angeles Temptation.
p/s: Interesting fact: a lingerie bowl game lasts only for twenty minutes. 

 via : acidcow.com

OMG : [Video] Apabila Martina Hill Terlupa Memakai Se_____ Dalam

Posted: 10 Feb 2012 08:00 AM PST

Apabila Martina Hill Tengah Mencari Sesuatu
Apa yang tengah Martina Hill cari? Adakah dia terlupa sesuatu yang penting?


WTF : Photoshoot Perkahwinan Gay China Yang Paling Kontroversil (12 Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 07:57 AM PST

Photoshoot Perkahwinan Gay China Yang Paling Kontroversil
Amaran gambar yang hujung agak Not Safe for any gender. 
Kalau diberi peluang untuk membuat photoshoot untuk mereka pun admin tak nak. Ada tak orang yang nak ?


 via : bbs.163.com

Genius : Apa Nak Buat Kalau Heater Kereta Anda Tak Berfungsi Pada Musim Sejuk

Posted: 10 Feb 2012 07:57 AM PST

Apabila seorang lelaki dari Switzerland membeli keretanya iaitu '90 Volvo, dia mempunyai satu masalah besar setiap kali menjelang musim sejuk iaitu heater tidak boleh berfungsi. Selepas beberapa perubahan dilakukan, dia berjaya menyelesaikan masalah tersebut. Perubahan pada kereta dia telah diiktiraf oleh kerajaan Swiss.

 via : www.dagbladet.no

Serius : Gambar Gadis Islam Merawat Lelaki Cedera Dipilih 'Gambar Terbaik Dunia 2012' (Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 07:52 AM PST

Gambar Gadis Islam Merawat Lelaki Cedera Dipilih 'Gambar Terbaik Dunia 2012'
Setiap tahun, berita dunia akan diberi peluang untuk memilih gambar yang boleh dipilih sebagai yang terbaik dunia bukan sahaja dari kualiti tetapi juga maksud tersiratnya.
Gambar yang diambil pada 15 Oktober 2011 dibawah tema 'Arab Spring' telah dipilih sebagai gambar terbaik dunia atau 'World Press Photo award'. Gambar ini telah dirakam saat di sebuah masjid Sanaa, Yemen yang digunakan sebagai hospital semasa demonstrasi menentang pemerintahan Presiden Alu Abdullah Saleh.
Kenapa gambar ini dipilih?
"The winning photo shows a poignant, compassionate moment, the human consequence of an enormous event, an event that is still going on," 
"We might never know who this woman is, cradling an injured relative, but together they become a living image of the courage of ordinary people that helped create an important chapter in the history of the Middle East."
Paling penting adalah di dalam gambar ini menunjukkan gadis Islam di negara Asia Barat bukan sahaja sebagai suri rumah atau melayan suami tetapi juga menolong mereka yang memerlukan mereka seperti semasa demonstrasi. Ini dipanggil 'Girls' Power'.
Apa komen korang? 



Kreatif : Seni 'Glassblowing' Mampu Menceriakan Rumah Anda Oleh Shayna Leib (8 Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 07:45 AM PST

Seni 'Glassblowing' Mampu Menceriakan Rumah Anda Oleh Shayna Leib
Anda percaya tak semua di bawah ini adalah dibuat daripada kaca.Menurut Shayna, setiap satu di bawah ini mengambil masa paling kurang sebulan untuk disiapkan. Dia menyatakan dia perlu mengulangi langkah untuk setiap ini lebih dari 150 kali bagi memastikan setiap kaca mempunyai ukuran yang sama. Dia memerlukan 45 minit hanya untuk menyiapkan 2 inci persegi.



 via : thisiscolossal

Serius : [Video] Adakah Polis Ini Keterlaluan Atau Genius?

Posted: 10 Feb 2012 07:45 AM PST

Adakah Polis Ini Keterlaluan Atau Genius?
Apa komen korang?


Info : Jangan Letak Anak Patung Di Bumper Kereta

Posted: 10 Feb 2012 04:58 AM PST


Jom kita baca kisah sebenar di sebalik amalan meletak anak patung di bumper belakang kereta. 
Saya teringat suatu perbualan dengan abang saudara saya semasa traffic jam di lebuhraya baru-baru ni. Pelbagai jenis kereta lalu melepasi kami dan abang saudara sy pun bertanya,

"Ha kau tahu tak, kenapa orang selalu letak anak patung bawah kereta dia?"

Saya lihat ada kereta lalu di hadapan, dengan anak patung Spongebob. Banyak dah orang buat, especially kereta sport. Ada tasmania devil, sylvester, tweety, pendek kata semua soft toy. kadang-kadang sampai buruk pun ada. Kesian tengok anak patung tu..

"Entah la," saya duga. "Mungkin, nak bumikan elektrik semasa kilat kot?"

"Salah…"

"Sebab, ni budaya orang Thailand. Orang sana percaya roh orang yang mati kemalangan akan berlegar-legar di tempat dia mati. Takut nanti dia menganggu orang yang memandu, terutama roh kanak-kanak, jadi mereka pasang anak patung. Supaya roh kanak-kanak tu happy."

"La ye ke," kata saya. "Patutlah time saya pergi Bangkok dulu, diorg buat shrine tepi jalan. Kata tourist guide, kalau orang tu mati kat situ, buat kuil kat situ. Dia jadi penjaga jalan tu."

"Ha tulah, orang kita ni suka ikut saja budaya luar. Asal cute je buat. Tak fikir pun sebabnya."

Bila Google di sini saya mendapati perkara yang sama. Di sini pula, halaman blog pelancongan Thailand ni pula mengatakan bahawa trend ini dibawa oleh pemandu teksi Thai yang mahu meletakkan roh lain (dengan meletak anak patung) supaya roh orang mati dilanggar tidak menganggu kereta mereka.

Peehhh…nasib baik saya pun tak buat…, nanti rosak pula akidah percaya pada roh anak patung. Hari tu ada jgk terfikir nk buat mcm tu…, npk comelkan?? So…apa2 pun nk buat, kita rujuklah dgn mana2 sumber yg patut..supaya jgn nnt org ckp…

"ni lah dia..org yg suka beramal/mengikut....tapi takda ilmu…"

SEMOGA IANYA BERMANFAAT BUAT SEMUA

Sumber : MBakhri Ir



Hebat : [Video] Kucing Comel Berjalan Dalam Salji Tebal

Posted: 10 Feb 2012 04:03 AM PST


Memang hebat kucing ni dapat berjalan dalam salji setebal 4 meter. Tapi kesian plak tengok dia struggle nak jalan. Nasib baik tak tertimbus. Bravo cat! 


Sumber : Here

Lawak : Iklan Produk Apple Pada Zaman 80-an (5 Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 03:34 AM PST


Apple merupakan antara syarikat yang paling berjaya pada zaman sekarang. Tapi korang pernah tak tengok iklan mereka pada zaman dahulu? Memang LAME beb.. Korang tengok la sendiri produk diorang. Ada baju, tali pinggang..cap pun ada..hehe





p/s : Smart kot tali pinggang tu.. iBelt... hahaha..

Sumber : Here


Cool : CPU Dalam Keyboard Komputer (8 Gambar)

Posted: 10 Feb 2012 03:10 AM PST

Pernah tak korang tengok CPU kat dalam Keyboard? Sounds weird right? Tapi memang ada beb.. Senang la nak bawak pegi mana-mana. Jom layan gambar kat bawah ni.MEmang genius siapa yang reka ni.


Sumber : Here




Kreatif : Seni Kreatif Pada Tangki Simbah (6 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 11:33 PM PST

Kalau hari-hari lepas buang air mesti korang flush kan? Kalau tak flush, korang memang bangang. Sori to say la. Tapi bukan nak cerita pasal orang yang tak flush toilet. Tapi nak share gambar tangki simbah yang menarik dan kreatif. Seni macam ni pun ada beb. Layan..


p/s : Benda ni sebenarnya sebagai hiasan je. Bukan betul-betul letak kat dalam toilet. Jangan tertipu plak yer. Hehe

Sumber : Here




OMG : 'Werewolf' Sindrom, Penyakit Yang Menghantui Keluarga Anita di India (3 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 11:20 PM PST

Penyakit yang dipanggil 'werewolf' sindrom (hypertrichosis universalis) merupakan salah satu penyakit yang hanya dijangkiti oleh seorang daripada sejuta manusia di bumi ini. Tiga dari mereka ini adalah di India iaitu anak perempuan kepada Anita. Ketiga-tiga mereka ini yang dipanggil Savita, Monisha dan Savitri Sangli adalah dari sebuah pedalaman kecil di Pune, India telah mendapat penyakit ini daripada ayah mereka. Menurut Anita, ibu mereka menyatakan yang dia tidak tahu suaminya mempunyai penyakit ini sebelum berkahwin dengannya. Ini kerana perkahwinan tersebut telah diatur dan dia hanya bertemu suaminya pada hari perkahwinan. Kini ketiga-tiga gadis ini cuba mencari suami dan berharap suami mereka dapat menolong untuk membiayai bayaran penbedahan bagi menyembuhkan penyakit ini.

p/s : ingat mereka adalah anak perempuan




Kreatif : Bina Replika Bangunan Menggunakan Rambut Pelanggan (3 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 11:19 PM PST


Huang Xin, seorang tukang gunting di Beijing China membuat suatu yang unik dan kreatif, bayangkan dia mengumpulkan sisa sisa rambut pelanggan yang dicukurnya dan membuat suatu replika monumen Tiananmen yang sangat terkenal di China.

Sebelumnya dia juga pernah membuat replika stadium olahraga untuk Olimpik Beijing lalu dengan menggunakan rambut juga.

Untuk sebuah replika  Gerbang Tiananmen Huang perlu 11 Kg rambut pelanggan. Dia mula membuat replika ini sejak tahun 2008.



p/s : Memang kreatif beb. Tak penah pulak terfikir orang buat replika bangunan guna rambut..

Sumber : Here

OMG : [Video] Cacing Gergasi a.k.a Loch Ness Iceland Telah Dirakam

Posted: 09 Feb 2012 11:05 PM PST

Cacing Gergasi Aka Loch Ness Iceland Telah Dirakam
Betul ke ni?


Cool : "Scratch-n-Sniff," Seluar Jeans Wangi Untuk Pemalas (3 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 10:54 PM PST


Memang tak dapat dinafikan yang kebanyakan dari kita malas nak basuh seluar jeans. Terutama bagi lelaki. Kadang-kadang tu seluar jeans tak dibasuh sampai bertahun. Tapi jangan risau, kini seluar jeans wangi telah dicipta oleh sebuah syarikat pengeluar jeans terkenal daripada Kanada.


Mereka berjaya mencipta jeans yang mempunyai haruman wangi….caranya mudah saja, hanya perlu gores dan hidu. Seluar jeans kreatif itu dikeluarkan oleh syarikat 'Naked and Famous Denim'. Untuk permulaan, syarikat itu melancarkan seluar jeans yang mempunyai haruman Raspberry.

Menurut syarikat itu, mereka telah membuat kajian dengan mencuci seluar keluaran mereka sebanyak lima kali dan hasilnya jeans itu tetap berbau wangi. Syarikat tersebut hanya menggunakan kain denim yang bermutu tinggi yang diimport dari Jepun. Ia akan dijual di pasaran dengan harga sekitar RM600 sehelai.

Jika korang berminat, seluar jeans 'Scratch-n-Sniff' ini boleh dibeli dalam talian di alamat http://tateandyoko.com

 

Sumber : Here


Cool : Pertunjukan Bunga Api Pada Waktu Siang (5 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 08:18 PM PST

Pertunjukan bunga api waktu siang? Biar betik? Gila ke hape main bunga api waktu siang? Tapi ini adalah benar. Pertunjukkan bunga api waktu siang yang paling besar dalam sejarah telah di buat di Muzium Kesenian Moden di Qatar oleh pengkarya seni dari China,Cai Ghu Qiang.

Bagi menghasilkan pertunjukan bunga api waktu siang ini, dia memerlukan hampir 8,300 kelongsong bunga api yang telah diletakkan warna khas bagi menampakkan kesan menarik di langit. One word, COOL!!






p/s : Yang hitam tu nampak macam burung.. memang smart!!

Sumber : Here




Serius : Ao Dai, Baju Tradisional Paling Menawan Dan Seksi Dunia Dari Vietnam? (5 Gambar)

Posted: 09 Feb 2012 07:00 PM PST

Ao Dai, Baju Tradisional Paling Menawan Dan Seksi Dunia Dari Vietnam?
Betul ke ni apa kata orang yang baju tradisional ini sebagai paling menawan serta seksi di dunia? Apakah komen korang? Adakah kerana model ini, Ao Dai ini nampak menawan atau memang dah menawan?


 via : asiantown.net

Cute : [Video] Apabila Budak Cuba Meniru Gaya Cikgunya

Posted: 09 Feb 2012 06:00 PM PST

Apabila Budak Cuba Meniru Gaya Cikgunya
MAri tengok betapa comelnya budak ini.


{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment