Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Sunday, March 25, 2012

Aku Stress Giler


Review : "Dermafal", Produk Kecantikan Versi Baru (4 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 06:00 AM PDT

Iklan ini di copy dari Blog tuan tanah yang asal iaitu disini - nurferl.blogspot.com . Jadi bagi yang nak tau lebih lanjut, boleh ke blog beliau. 

Sebelum itu, untuk pengetahuan korang, produk Dermafal ini adalah versi baru produk yang pernah kami review sebelum ini iaitu Norefal (disini). 


Sumber asal - Here

Harini cik N nak introduce lagi satu produk yang lagi popular dan laris.. lepas kita dihangatkan dengan produk norefal haritu.. maka terciptalah DERMAFAL improvise dari product norefal... lebih hebat ^_^ hoyeh~!! yang penting tiada bahan kimia merbahaya dan disuggest para doktor kulit ye~!! sesiapa yang dah guna norefal mesti dah tahu macamana kesan nya.. dan dermafal leeeeeeeebih baik.. wahhh tak percaya?? cubalah dulu~~~!!

yang paling penting produk ini halal dan mendapat kelulusan kementerian kesihatan malaysia sebagai produk terbaik untuk kulit sama macam norefal.. tapi this produk tak perlu nak pakai 2 kali sehari... sebab sehari sekali pun dah memadai untuk kembalikan kesihatan kulit anda yang rosak sebab salah guna produk atau keturunan atau lain lain.. 


DERMAFAL !!

PRODUK BARU?? MESTILAH BANYAK SOALANNYE KAN??

♥ DERMAFAL ni halal ke??

- Ok macam norefal juga.. Ya.. DERMAFAL telah disahkan HALAL, malah mendapat sijil GMP (good manufacturing product) di produce di swiss lebih lanjut?? kunjungi http://dermafal.com/ .. ♥ ^_^

♥ Berapa lama nak nampak kesan perubahan?
-Biasanya, seawal seminggu dah nampak sikit perubahan.. Tapi kalau nak nampak hasil yang lebih baik cukupkan penggunaan sebulan.. insyaallah..

♥ DERMAFAL ni untuk sapu kat kulit ke?

- yes!! sama macam norefal JANGAN PI MAKAN pulak... adeh -__-'

♥ Apa beza DERMAFAL dengan vit E sebelum ni (NOREFAL)?

-sebenarnya DERMAFAL ni adalah produk dari Norefal juga...dekat packing dia ada sebut.. Cuma DERMAFAL ni telah dah dipertingkatkan kualitinye untuk kesan yang lebih hebat.. Sebab tu harga dia mahal sikit dan TAK perlu pakai 2 kali sehari cukup sekali.. jimat~ ^_^


♥ Kalau beli DERMAFAL, dapat ke bekas yang comel tu?

-heheh.. kalau anda beli loose pack tak dapeklah den nak nolong nye.. tapi kalau beli 1 bottle.. yup anda dapat botol cute miut itu~!

♥ Boleh x saya guna DERMAFAL ni campur dengan produk lain?
-tak ada masalah. Lepas cuci muka dengan pencuci muka (nurul suggest SF BEAUTY lah.. gandingan terrrbaik),dan lepas muka tu dah dikeringkan ...boleh la sapukan DERMAFAL ni kat seluruh kawasan muka.. sapu sambil urut2 lembut muka tu biar gel tu serap dengan baik tau!!..

*************************************************************

Placenta?? gelinye~!!!

Ish ish.. jap jap ye.. hihi..  untuk pengetahuan anda semua malaysia juga dah mula keluarkan satu produk kulit berbentuk kolagen daripada usus lembu dan 100% adalah halal..  - dokumentari tv1 - dan placenta juga hukum penggunaan nya adalah halal dan dinyatakan sendiri oleh JAKIM cuma produk ini adalah keluaran swiss jadi jakim selalunya tak nak terlibat dengan produk luar negara dan mereka DERMAFAL & NOREFAL PUNYA sijil halal yang SAH dari negara pengeluar mereka sendiri~~ ^_^ yelah kan macam kita tahu produk malaysia yang halal macam olay dan tia amelia?? halal dengan sijil jakim lagi tapi penuh dengan hydroquin yang merosakkan struktur kulit?? buat ape kan??

*********************************************************************

HUKUM PEMAKAIAN PLACENTA BIRI-BIRI

" Salam... kepada sesiapa yg boleh mengulas topik di atas.. Saya inginkan kepastian bila terdapat keraguan apabila ada mengatakan biri biri yg disembelih dan plasentanya diguna pakai dlm kosmetik dan dicop Halal. Juga plasenta yg dijadikan masker dan tiada cop halal... Apakah hukum sebenar pemakaian plasenta biri biri sebagai masker? "

JAWAPAN JAKIM:

Assalamualaikum, persoalan ini sebenarnya persoalan yang mudah. Pertamanya kita perlu mengetahui Qawaid Fiqhiyyah tentang kaedah mengistinbat hukum. Menurut Qawaid Fiqhiyyah: "Segala hal mu'amalah (urusan harian) hukum asalnya adalah mubah melainkan ada dalil yang mengharamkannya" .Qawaid Fiqhiyyah ini diterbitkan dari hadith Rasulullah berbunyi berikut: Rasulullah saw. bersabda: Segala yang tidak ditegah (dalil jelas) itu tergolong dalam hal-hal yang dibolehkan-Nya. (Shahih al-Jami ash-Shaghir, hadits no. 3190) Namun agak kecewa kerana Qawaid Fiqhiyyah yang difahami oleh orang awam ialah semua benda haram kecuali ada dalil membolehkannya. Adakah boleh kita memakan karipap kerana tiada dalil menghalalkannya?

Oleh kerana plasenta biri-biri tidak terdapat dalil yang mengharamkannya UNTUK DIPAKAI DI BADAN (BUKAN MEMAKANNYA BAGI YANG TIDAK DISEMBELIH), maka ia kekal kepada hukum asalnya iaitu harus/mubah. Sebenarnya tidak timbul masalah haiwan itu disembelih atau tidak kerana jika dari bangkai pun kita boleh memanfaatkan tulang atau lemaknya (tidak dimakan).

Dalilnya seperti berikut: Ibnu Abbas r.a. meriwayatkan, bahwa salah seorang hamba Maimunah yang telah dimerdekakan (maulah) pernah diberi hadiah seekor kambing, kemudian kambing itu mati dan secara kebetulan Rasulullah berjalan melihat bangkai kambing tersebut, maka bersabdalah beliau: "Mengapa tidak kamu ambil kulitnya, kemudian kamu samak dan memanfaatkan?" Para sahabat menjawab: "Itu kan bangkai!" Maka jawab Rasulullah: "Yang diharamkan itu HANYALAH MEMAKANNYA." (Riwayat Jama'ah, kecuali Ibnu Majah) Dan diriwayatkan pula, bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Kulit apa saja kalau sudah disamak, maka sungguh menjadi suci/bersih." (Riwayat Muslim)

Kulit yang disebut dalam hadis-hadis ini adalah umum, meliputi kulit anjing dan kulit babi. Yang berpendapat demikian ialah madzhab Dhahiri, Abu Yusuf dan diperkuat oleh Imam Syaukani. Kata Saudah Umul Mu'minin: "Kami mempunyai kambing, kemudian kambing itu mati, lantas kami samak kulitnya dan kami pakai untuk menyimpan korma supaya menjadi manis, dan akhirnya kami jadikan suatu girbah (suatu tempat yang terbuat dari kulit binatang yang biasa dipakai oleh orang Arab zaman dahulu untuk mengambil air dan sebagainya)." (Riwayat Bukhari).

Kesimpulannya, tiada masalah menggunakan plasenta biri-biri selagimana biri-biri tersebut diuruskan menurut Islam.

**********************************************************

♥ MANFAAT PLACENTA ♥

1. Ciri-ciri anti-penuaan

Mengandungi 30 jenis asid amino, peptida kompleks, vitamin, saccharides, asid nukleik, (asid ini bukan dibuat tetapi sudah memang ada pada placenta itu sendiri) beratus-ratus galian, enzim dan faktor pertumbuhan. Ini adalah penting untuk mengaktifkan dan menjana semula sel fibroblast yang akhirnya membawa faedah pada kulit pengencangan, keanjalan, pengurangan kedutan, mencerahkan jeragat & meremajakan sel-sel kulit kusam.

2. Melindungi dari UV

Mengandungi faktor humectant yang menarik spt molekul air kepada kulit. Kehadiran lembapan adalah penting untuk kulit yang cantik dan muda. Humectant juga berkesan dalam mencegah kehilangan lembapan selepas memanjangkan pendedahan kepada cahaya matahari dan udara dingin.

3. Membantu dalam pemulihan

Mengandungi peptida & faktor pertumbuhan yang memberikan bantuan dan pemulihan yang lebih cepat daripada kerosakan UV, eritema (kemerahan), bengkak (edema), penebalan kulit, kedutan, kesan regangan dan parut. Dengan penggunaan berterusan, Dermafal mengembalikan tahap lembapan optimum kulit dan meningkatkan keanjalan di samping mengurangkan garis-garis halus dan kedutan. Dengan mengurangkan jeragat & parut jerawat dermafal juga akan menjadikan kulit anda anjal, cerah, gebu seperti yang diidamkan oleh setiap wanita sekaligus menjadikan kulit anda kembali cantik.

Ekstrak plasenta biri-biri mengandungi sumber nutrien yang kaya, termasuk sitokin bioaktif dan faktor pertumbuhan semula sel kulit. Elemen-elemen ini yang diperkayakan boleh membantu meremajakan sel-sel kulit kusam dan mencergaskan semula keanjalan kulit, menawarkan anda kulit yang lebih cerah dan kelihatan lebih muda.

**************************************************************

♥ ORANGE ♥ WHITENING ♥ MOST RECOMMENDED!! ♥


  DERMAFAL - Placenta Serum Complex With Vitamin A,C & Vitamin E

♥ Diperkuat dengan vitamin c, formula hebat ini mengandungi keupayaan sebagai agen pemulihan seperti juga merawat kulit kusam & pemulihan keanjalan kulit menawarkan anda kulit yang lebih cerah dan lebih muda. Apabila digunakan setiap hari, ia membantu kulit anda menjadi putih.

• mencerahkan kulit kusam
• Mengurangkan kedut dan garis-garis halus
• menentang penampilan penuaan
• rawatan untuk kulit yang lebih muda, cerah dan sihat

Vitamin c dikenali untuk menghadkan kesan kemusnahan radikal bebas melalui aktiviti antioksidan. Ia adalah penting untuk biosynthesis kolagen, satu komponen penting untuk mengekalkan kulit yang sihat. Vitamin c memainkan peranan yang penting dalam mengurangkan kesan parut.

 *************************************************************

♥ YELLOW ♥ FIRMING ♥


DERMAFAL - Placenta Serum Complex With Royal Jelly + Vitamin E

♥ Diperkayakan dengan royal jelly & vitamin E adalah penyelesaian yang terbaik bagi merawat penuaan kulit. Formula yang hebat mengandungi keupayaan pemulihan. Ia juga bertindak sebagai penstabil untuk menangani kesan perubahan iklim dan suhu yang merosakkan. Apabila digunakan setiap hari, ia membantu kulit anda berasa lebih muda dan sihat.

• Mengurangkan kedut dan garis-garis halus
• Menstabilkan kulit daripada perubahan suhu yang merosakkan
• rawatan untuk kulit yang lebih muda dan sihat

Royal jelly adalah terdiri daripada komponen seperti vitamin B - Complex, vitamin B & B6 dan juga unsur mineral dan enzim. Royal Jelly mempunyai anti bakteria dan anti radang yang biasa digunakan dalam kebanyakan produk kosmetik.

 ********************************************************

♥ PINK ♥ MOISTURIZING ♥


♥ Dermafal - Placenta Serum Complex with Vitamin E. 

♥  Diformulakan dengan vitamin E , yang seringkali dicadangkan oleh pakar pakar kulit dunia sebagai agen pemulihan dan melembutkan struktur kulit . Vitamin E sangat baik dalam membaiki pulih struktur kulit yang rosak dalam masa yang singkat tanpa sebarang kesan sampingan yang membimbangkan..

• menyimpan semula kelembapan kulit

• merawat kecelaan pada kulit / luka

• Meningkatkan keanjalan kulit dan mengurangkan kedutan

Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :
Mudah radang dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi.
Penuaan kulit sebelum masa.
Rambut gugur serta Anemia.

*************************************************************
DIBUKA UNTUK TRIAL STARTING FROM 10 CAPSULE~
POSLAJU :

SEMENANJUNG RM6
SABAH SARAWAK RM9
*************************
LIKE THIS PAGES:
http://www.facebook.com/miszzyuyu/

and CONTACT ME FOR BEST PRICE!!
*************************
SMS/CALL: 0175517701
EMAIL : YUYU_SHOPPE@HOTMAIL.COM
PM JE FB NI~!

p/s: buat masa ni kebanyakan customer norefal sedang cuba dermafal.. testi will be upload soon.. yang pasti DERMAFAL adalah lebih BAIK~!!

******************************************************************


Cool : Apabila Salman Khan Dan Great Khali Bertemu (4 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 05:21 AM PDT


Dulu zaman tengok WWE minat gak la dengan Great Khali ni. Memang besar giler kot badan dia. Antara yang paling besar la dalam WWE ni. PAstu dia ni ada gak berlakon dalam filem The Longest Yard lakonan Adam Sandler tu. Jom kita tengok bila Salman Khan berjumpa dengan Great Khali ni. Nampak kecik je Salman Khan.


p/s : Sekali kene tampar dengan Great Khali ni kompem tertanggal kepala.. 

Sumber : Here





Kesian : Sering Putus Cinta Kerana Saiz Payudara Terlalu Besar (Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 05:13 AM PDT


Mungkin sesetengah wanita begitu berbangga memiliki sepasang buah dada yang besar dan menyifatkan diri mereka sebagai 'seksi' serta mampu menarik ramai lelaki untuk melutut di hadapan mereka.

Namun berbeza Stephanie Fox yang memiliki buah dada sebesar 32K, dia rasa begitu terseksa apabila gagal memiliki teman lelaki, sukar mendapat pakaian yang sesuai dan sering ditohmah serta dijadikan 'buah mulut' oleh masyarakat sekelilingnya.

Stephanie, 21, yang tertekan dengan saiz buah dadanya itu mengeluh ekoran lelaki tidak bertentang mata ketika berbual dengannya, sebaliknya mata mereka lebih tertarik untuk merenung ke arah buah dadanya sahaja.

Dia yang sering sakit-sakit di bahagian belakang akibat buah dada yang terlalu berat untuk tubuhnya merasa tersinggung apabila rakan-rakan perempuannya yang melemparkan tohmahan kononnya dia adalah bintang porno.

"Ramai wanita idamkan buah dada yang besar, padahal ia adalah satu mimpi buruk.

"Kebanyakan lelaki yang saya temui adalah lelaki yang jenis kotor, jarang sangat mereka melihat ke arah wajah saya ketika berbual dengan saya.

"Kadangkala, ia boleh begitu menakutkan. Sebahagian dari mereka suka menyentuh (di bahagian buah dada) saya. Jadi, jika keluar bersama rakan-rakan lelaki saya, mereka selalunya berada di sekeliling saya sebagai pengawal," katanya.

Menurut Stephanie, ramai dikalangan rakan-rakan perempuan menganggap buah dadanya itu palsu sebagaimana bintang-bintang porno dan menganggap dirinya menceburi bidang tidak bermoral itu.

"Wanita-wanita tersebut mengandaikan buah dada saya palsu, mereka tengok saya bagaikan saya seorang bintang porno.

"Mereka mengeleng-gelengkan kepala apabila bertembung dengan saya dan saya boleh dengar mereka berkata 'nampak sangat palsu' dan 'cuba tengok dia berlagak dengannya'. Saya cuba senyum bila melalui perkara ini, tapi kadang-kadang ia agak menyakitkan hati saya," katanya lagi.

Stephanie menjelaskan bahawa dia terpaksa berpisah dengan teman lelakinya pada tahun 2010 ekoran kekasihnya itu tidak tahan cemburu apabila terlalu ramai lelaki yang merenung ke arah buah dadanya.

"Saya berpisah dengan teman lelaki saya pada tahun 2010..dia sangat cemburu. Bila kami keluar bersama dia kerap marah-marah apabila lelaki merenung saya. Saya cuba beritahu dia bahawa saya tak mampu berbuat apa-apa," ujarnya kesal.

Selain itu, lelaki-lelaki yang ditemuinya selepas itu semuanya tidak boleh diharap apabila mereka lebih obses kepada buah dadanya sahaja berbanding memberikan cinta sejati.

Bagaimanapun saiz buah dada Stephanie adalah agak kecil berbanding buah dada Norma Stitz yang memiliki saiz buah dada sebenar 102ZZZ yang mencipta rekod sebagai saiz buah dada tulen terbesar di dunia. – Mynewshub.my 

P/s : Besar salah, kecik pun salah.. dunia oh dunia.. 

Sumber : Here




Berita : Air Liur Bayi Bertukar Menjadi Kristal

Posted: 25 Mar 2012 05:00 AM PDT


Penduduk di Tumpang Permai, kampung Jeru, mukim Tumpang, daerah Malang, Jawa Timur heboh selepas tersebar berita mengenai air liur seorang bayi yang berubah menjadi kristal.

Kejadian itu berlaku bukan sekali tetapi setiap kali bayi itu mengeluarkan air liurnya dan sejurus selepas itu juga ia akan bertukar menjadi kristal.

Bayi yang diberi nama Rafael berumur setahun itu dilaporkan telah mengeluarkan 102 biji kristal seperti mutiara.

Menurut ibu bayi itu, Leni Marliani, 35, kejadian aneh yang berlaku ke atas bayi itu dikesan mula berlaku pada 14 Februari lalu.

"Ketika itu saya sedang menggendongnya dan melihat dia mengeluarkan air liur dan terperanjat apabila ia mengeras seperti kristal," katanya kepada Kompas.com.

Melihat keanehan yang berlaku ke atas anaknya itu, Leni bersama suaminya membawa anak mereka itu ke klinik tetapi pihak klinik tidak dapat memutuskan jenis penyakit yang dihidapi bayi tersebut.

"Kalau kristal itu diambil, dia akan menangis. Saya terpaksa memantaunya selalu kerana takut kristal itu ditelannya. Namun, setakat ini dia tidak pernah mahu menelannya dan hanya dibuat main," ujar Leni.

p/s : Subhanallah.. 

Sumber : Here


Cool : Kapal Terbang Kertas Terbesar Di Dunia (2 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 04:56 AM PDT


Selalunya, kapal terbang kertas ini hanya minat dibuat oleh budak-budak sekolah, namun kali ini, satu pasukan designer dan pakar pesawat telah merancang dan mereka bentuk sebuah pesawat kertas terbesar di dunia yang terletak Arizona, Amerika Serikat. Panjang pesawat tersebut adalah 13.7 meter dan mempunyai lebar sayap dalam 7.3 meter.

Kapal terbang kertas tersebut melakukan penerbangan sulungnya dengan cara ditarik 4,000 kaki ke langit oleh sebuah helikopter. Kapal terbang kertas itu kemudiannya melayang di atas ruang udara Tucson, Arizona, dengan kepantasan sekitar 98 batu per jam (157km/j) sebelum kembali semula ke Bumi.








p/s : Puas ati dapat main paper plane besar macam ni.. 


Sumber : Here

Serius : Gadis China Dengan Dagu Yang Sangat Kecil (8 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 03:36 AM PDT

Gadis China Dengan Dagu Yang Sangat Kecil
Ada orang kata dia pelik tetapi bagi sesetengah orang, gadis ini sangat comel. Dia mempunyai dagu yang sangat kecil . Apa pendapat korang?



 via : tt.mop.com

WTF : Fesyen Mak Cik Dan Personal Assistant Yang Kurang Sesuai (5 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 02:55 AM PDT

Fesyen Mak Cik Dan Personal Assistant Yang Kurang Sesuai
Skirt yan terlalu pendek langsung tak sesuai untuk dia. Tambahan pula, personal assistant dia kelihatan seperti seorang gadis dengan fesyen tersebut. 



 via : tt.mop.com

OMG : Rupa Ratu Cantik Kanada Yang Disingkir Kerana Dilahirkan Lelaki (8 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 02:47 AM PDT

Rupa Ratu Cantik Kanada Yang Disingkir Kerana Dilahirkan Lelaki
Seorang peserta ratu cantik Kanada telah disingkirkan dari pertandingan ratu cantik Kanada kerana mereka mendapati dia dilahirkan sebagai lelaki. Juri juga mendapati Jenna Talackova telah menjalani pembedahan untuk menukar jantina. Juri hanya mengetahui perkara ini selepas Jenna telah berjaya ke pertandingan akhir Miss Vancouver. Korang rasa dia patut disingkirkan dengan rupa di bawah ini?



Serius : Majalah Touch Weekly Tuduh Megan Fox Belanja RM185,000 Untuk Pembedahan (19 Gambar)

Posted: 25 Mar 2012 02:11 AM PDT

Majalah Touch Weekly Tuduh Megan Fox Belanja RM185,000 Untuk Pembedahan
Majalah ini menuduhnya telah menjalani pembedahan sejak 2002. Korang percaya ke? Cuba tengok muka atau rupa dia dan tengok samada dia memang menjalani pembedahan?

p/s: admin rasa dia langsung tak menjalani sebarang pembedahan. Itu adalah rupa semulajadinya dan mungkin majalah tersebut yang cemburu.Tapi ntahlah.. mungkin ada bedah sikit kot.. susah nak cari yang asli 100% now..


Tahun 2002
 
 

Tahun 2003

 

Tahun 2004
 

Tahun 2005

 Tahun 2007

Tahun 2008


Tahun 2009

 Tahun 2010


Tahun 2011


Tahun 2012

via : buzzfeed.com

Cool : [Video] Teknik Membaling Syiling Dalam Gelas Yang Mantap

Posted: 25 Mar 2012 01:24 AM PDT

Teknik Membaling Syiling Dalam Gelas Yang Mantap
Siapa dapat buat teknik yang paling hujunh sekali.



{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment