Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Sunday, April 8, 2012

Aku Stress Giler


Cool : Spicy Color, Kedai Baju Yang Berwarna-warni Di Korea (6 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 08:09 AM PDT

Spicy Color, Kedai Baju Yang Berwarna-warni Di Korea.
Kedai ini cuba membuat pengunjung dia lebih ceria denga pelbagai semasa menjejak kaki ke dalamnya. Jadi warna yang dipilih kebanyakkan yang sangat striking.



Serius : Adakah Ini Pengukir Buah-Buahan Jalanan Paling Menawan Di Korea?

Posted: 08 Apr 2012 07:59 AM PDT

Adakah Ini Pengukir Buah-Buahan Jalanan Paling Menawan Di Korea?
Apa komen anda?
Adakah ini kerja yang sesuai untuk dia?


Cool : Stail Rambut Wanita Yang Mampu Memikat Hati Lelaki (12 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 07:39 AM PDT

Kadang-kadang stail rambut wanita untuk mampu membuat mereka dipuja oleh ramai lelaki. Bukan selalu rupa menjadi penentuan. Mari lihat antara stail rambut yang mampu memikat ramai lelaki termasuk diri admin sendiri.


Artis : Fesyen Artis Di Red Carpet ABPBH 2011 (7 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 07:12 AM PDT

Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) berlangsung pada 8 April 2012 (malam ini) di Arena of Stars, Genting Highlands. Tema Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) kali ini adalah 'Larger Than Life' dipilih. Tema itu sejajar sambutan jubli perak (25 tahun) anugerah paling popular itu.

Tema 'Larger Than Life', menurut istilah fesyen membawa tafsiran sesuatu yang sangat istimewa dan besar pengaruhnya sebagai contoh 'avant-garde'. Jika dalam bahasa Melayunya boleh diguna adi busana.

Selain dari fesyen selebriti yang menjadi tumpuan ramai juga artis terbabit membuat persembahan Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) ini. Antara penyanyi yang membuat persembahan di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) seperti Datuk Sheila Majid, Datuk M Nasir, Ziana Zain, Anuar Zain, Dayang Nurfaizah, Tam Spider, Aizat, Azlan Typewriter, Jaclyn Victor, Bob, Shi la Amzah, Black, Faizal Tahir, Ramlah Ram, Mas Idayu, Salma, Shiha, Hafiz, Adira, One Nation Emcees dan Man Kidal.

Selain barisan artis berkenaan, turut memeriahkan acara kemuncak itu ialah persembahan sketsa Ombak Rindu yang bakal dijayakan hero pujaan ramai, Aaron Aziz, di samping Maya Karin dan Lisa Surihani.

 
 
 
 

p/s : Fesyen artis wanita almost semuanya ketat-ketat n nak tunjuk bontot.. wadehell..

Sumber : Here


OMG : 12 Ekor Harimau Lapar VS Seekor Ayam (6 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 07:06 AM PDT

Jom kita tengok gambar-gambar 12 ekor harimau lapar yang mengejar seekor ayam.. Memang laju jugak ayam tu. Susah harimau nak tangkap.. Chicken run!!


Sumber : Here




Amazing : Korang Pernah Makan Kat Atas Pokok? (6 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 03:39 AM PDT

Soneva Kiri, Six Senses Resorts & Spa di Thailand menyediakan suatu pengalaman baru bagi peminat alam sekitar. Mereka menyediakan pod di atas pokok untuk penginap resort tersebut mengalami pengalaman makan di atas pokok sambil menikmati keindahan alam semulajadi yang sangat menakjubkan. Jom kita tengok gambar kat bawah ni.
 

sonevakiritreetoprestaurant6
sonevakiritreetoprestaurant5
sonevakiritreetoprestaurant4
sonevakiritreetoprestaurant2
sonevakiritreetoprestaurant1

p/s : Pergh.. memang best..

Sumber : Here



Sadis : Ini Mayat Bayi Yang Dibuang Dalam Kolam Sekitar Kepong (Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 02:18 AM PDT

Seorang pekerja telah menjumpai mayat bayi baru lahir yang dibungkus dalam bag plastik dan kemudian dibuang ke dalam kolam Taman Metropolitan. Pekerja, Rafu'si Ahmad menyatakan yang dia sangka mayat adalah anak patung sebelum dia mengesahkan itu adalah mayat bayi baru lahir dengan dipenuhi darah.
p/s: kalo tak nak jaga anak, bagus tak perlu nak buat perkara yang tidak senonoh itu. Korang ingat, hidup mati bayi ini adalah pilihan anda? Semua bayi ini belum lagi melihat dunia tetapi anda telah mengaibkan mereka. 


OMG : Cara Menghukum Anak Yang Selalu Ke CC Di Kemboja (Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 02:09 AM PDT

Seorang ayah sangat berang selepas dia mengetahui yang anaknya telah ponteng sekolah untuk pergi bermain di CC. Jadi cuba tengok apa yang dia lakukan untuk menghukum anak dia supaya tidak mengulangi kesalahannya lagi. 
p/s: adakah cara ini berkesan ? atau ini lebih kepada mendera anak?

 




Cun : Jessica Alba Dalam MajalaH Teknologi Jack Dari Itali (5 Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 02:03 AM PDT

Jessica Alba Dalam MajalaH Teknologi Jack Dari Itali Untuk bulan April. Jessica Alba sentiasa menjadi kegemaran admin kerana dia tetap cantik walaupun tak menggunakan solekan.


 via : hungeree

Cute : [Video] Kucing Yang Pandai Membuka Peti Sejuk

Posted: 08 Apr 2012 01:48 AM PDT

Kucing Yang Pandai Membuka Peti Sejuk.


Bodoh : Adakah Dia Mengandung? Apa Komen Anda? (Gambar)

Posted: 08 Apr 2012 01:30 AM PDT

Adakah Dia Mengandung? Apa Komen Anda?
Dia memang kurang pengetahuan atau sengaja nak tanya..??


Kesian : Apakah Yang Terjadi Kepada Wanita Ini? (7 Gambar)

Posted: 07 Apr 2012 11:47 PM PDT


Jom kita baca suatu kisah menyedihkan yang berlaku ke atas seorang wanita Pakistan yang bernama Fakhra Younus. 

Seorang wanita Pakistan telah membunuh diri setelah 12 tahun hidup terseksa dengan keadaan wajah yang rosak teruk akibat di simbah asid oleh bekas suaminya. Bekas penari berumur 33 tahun itu dikatakan terjun daripada lantai enam sebuah gedung membeli-belah di Rom, Itali.

Bekas Suami Fakhra Younus
Akibat serangan asid pada Mei 2000 yang lalu, Fakhra Younus telah mengalami kerosakkan wajah yang amat mengerikan. Bahkan Younus sendiri telah menyebut dirinya kelihatan "tidak seperti manusia".

Peristiwa itu berlaku di depan mata anak lelaki Younus yang ketika itu masih berumur 5 tahun. Saat itu, bekas suaminya, Bilal Khar masuk ke rumah ibu kepada Younus dan menyimbah asid ke wajah wanita itu sewaktu dirinya sedang tidur. Punca yang menyebabkan Khar mengambil keputusan itu tidak dapat dipastikan.

Akibat serangan itu, seperti yang dilaporkan oleh Daily Mail, Kamis (29/3/2012), Younus mengalami keadaan yang sangat kritikal. Hidungnya kelihatan seperti mencair, manakala wajahnya pula kelihatan menghitam. Sejak kejadian itu, Younus telah 39 kali menjalani pembedahan secara berasingan untuk memperbaiki wajahnya yang rosak.


Serangan mengerikan itu juga telah membakar rambutnya, membuatkan nya buta sebelah matan, menghancurkan telinga kirinya dan bahkan mencairkan kedua payudaranya. Selepas kejadian, anak lelakinya menjadi sangat takut apabila melihat Younus dan berkata, "Ini bukan ibu saya".

Selepas peristiwa tersebut, Younus berpindah ke Itali dan tinggal di Rom bagi melanjutkan proses rawatannya. Namun pada 17 Mac yang lalu, ibu tunggal beranak satu itu akhirnya menamatkan riwayatnya. Dia meninggalkan pesan yang menyebut dia terpaksa membunuh diri kerana tiada pembelaan ke atas kekejaman yang dialaminya serta ke tidakadilan pemerintah Pakistan berhubung kesnya.

Penyerang asid tersebut, Bilal Khar ditangkap pada tahun 2002 dan di kenakan dakwaan atas cubaan pembunuhan. Namun setelah lima bulan, lelaki kejam itu dibebaskan dengan jaminan.

Khar yang merupakan bekas anggota parlimen dan anak lelaki kepada seorang gabenor kaya Pakistan itu, akhirnya diputuskan tidak bersalah ke atas serangan itu. Dia dikatakan telah  menggunakan pengaruh keluarganya untuk meloloskan diri daripada dakwaan tersebut.

Menurut organisasi HAM wanita, The Aurat Foundation, lebih dari 8,500 kes serangan asid, perkahwinan secara paksa dan bentuk-bentuk lain kekerasan terhadap kaum wanita dilaporkan telah berlaku di Pakistan sehingga tahun 2011.



p/s : Sedih btol..sampai anak sendiri pun tak kenal mak dia.. ish3.. 


Sumber : Here


Cool : Rumah "Flintstones" Yang Berharga $3.5 Juta (13 Gambar)

Posted: 07 Apr 2012 11:29 PM PDT

Bekas bintang televisyen US, Dick Clark telah menjual rumahnya di Malibu. Rumah berkonsepkan siri kartun popular, "The Flintstones" telah dijual deangan harga $3.5 Juta. Jom kita tengok bagaimana rupa rumah ni.
 


flintstones-house16
flintstones-house15
flintstones-house14
flintstones-house12
flintstones-house11
flintstones-house10
flintstones-house9
flintstones-house8
flintstones-house7
flintstones-house5
flintstones-house4
flintstones-house3


Sumber : Here

OMG : Semasa Di Pendaftaran Khidmat Negara Untuk Lelaki Thailand (Gambar)

Posted: 07 Apr 2012 08:48 PM PDT

Semasa Di Pendaftaran Khidmat Negara Untuk Lelaki Thailand.
Memang terliur jurulatih dalam PLKN Thailand ini tengok peserta ini.


OMG : Shopping Mall Terbesar Dunia Kini Masih 99% Kosong Selepas 7 Tahun (8 Gambar)

Posted: 07 Apr 2012 08:42 PM PDT

Ini adalah Shopping Mall terbesar dunia yang dipanggil 'The New South China Mall' terletak di Dongguan, China. Kawasan pusat beli belah ini mencecah 7,000,000 meter persegi dan dikatakan mampu menampung sehingga 2,350 buah kedai serta taman tema. Bangunan ini adalah dua kali gambar lebih besar daripada pusat beli belah yang terbesar di Amerika Syarikat. Semasa pusat ini dicadangkan, mereka menjangka seramai 70,000 pengunjung setiap hari tetapi sehingga kini masih ada 99% kedai dalam bangunan ini masih kosong.Hanya beberapa kedai makanan segera yang beroperasi selepas 7 tahun pusat belibelah ini dibuka. 


via : news

Serius : [Video] Malu Untuk Kentut Dalam Tandas? Alat Ini Mampu Bantu Anda

Posted: 07 Apr 2012 08:26 PM PDT

Malu Untuk Kentut Dalam Tandas? Alat Ini Mampu Bantu Anda.
Memang tidak dinafikan ramai yang malu untuk kentut dalam tandas apabila membuat 'bisnes'. Tetapi dengan alat ni anda tak perlu lagi rasa malu. Alat ini akan mengeluarkan bunyi air untuk 25 saat. Jadi sepanjang masa tersebut, anda bolehlah lepas angin..:-P



OMG : Ini Adalah Ratu Cantik Pondan Versi Taliban (2 Gambar)

Posted: 07 Apr 2012 08:07 PM PDT

Ini Adalah Ratu Cantik Pondan Versi Taliban
Beberapa orang lelaki Taliban yang memakai pakaian wanita telah ditangkap semalam oleh pihak berkuasa di Mehterlam, Laghman, Kabul. Mereka ini dikatakan cuba menentang pihak berkuasa untuk menegakkan hak mereka. 


via : dailymail

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment