Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Wednesday, April 18, 2012

Aku Stress Giler


Review : Anjung Streamyx, Pendaftaran Internet Paling Mudah & Cepat

Posted: 18 Apr 2012 07:10 AM PDT



Kali ni admin nak share mengenai website Anjung Streamyx.com

Ok, mungkin masih ramai yang tak tahu yang pendaftaran Internet sekarang semakin senang dan cepat. Korang tak perlu lagi susah-susah pergi ke TM Point untuk daftar Streamyx ni. Semuanya dapat dibuat online. Memang mudah dan jimat masa.

Apa kelebihan daftar melalui website Anjung Streamyx ni?

Okay, yang paling best ialah, kos pemasangan dan kos pengaktifan adah PERCUMA! sebelum ni korang kene bayar RM88 untuk pasang, dan RM75 untuk aktifkan. Jimat RM163 beb..


Ada lagi ke yang best selain dari Jimat?

Memang ada...Yang paling penting ialah, maklumat peribadi korang adalah SULIT jika korang mendaftar di Anjung Streamyx ni. Yela, kalau korang daftar kat kaunter, dia akan kasi borang. So, orang lain dapat tengok anytime maklumat peribadi korang tu.


Boleh daftar Streamyx je ke? 

Korang boleh daftar UNIFI, Celcom Broadband dan Talian Tetap TM. Semuanya secara online di website Anjung Streamyx ni. Senang kan?

Lama tak nak pasang Unifi kat pejabat. Orang kata Unifi ni susah nak set up pastu lambat. Betul ker?

No No No.. Kalau korang berminat nak pasang Unifi untuk perniagaan, tak kesah la kat pejabat ker, kat kedai makan ke, hanya ambil masa 5 HARI. Yer.. Memang cepat...


So, apa tunggu lagi? Admin pun pakai Streamyx kat rumah. Streamyx memang best sebab STABIL & UNLIMITED data. So, korang boleh download apa sahaja yang korang suka dan tak payah risau pasal connection speed. Maintain beb..  

Untuk maklumat yang lebih detail, korang boleh baca dekat website  - Anjung Streamyx.com ni yer. 

p/s : Majulah Streamyx untuk negara.. Hehe



OMG : Senapang Melayu Berharga RM40,000 Dilelong Di Christie's London (Gambar)

Posted: 18 Apr 2012 06:17 AM PDT

A MALAY MATCHLOCK LONG GUN

MALAYSIA, 19TH CENTURY


Siapa kata orang Melayu dulu hanya bersenjatakan keris dan tombak sahaja. Kerajaan Melayu lama, juga mahir menggunakan meriam, pistol & senapang.

Buktinya, sekarang ini ada Senapang Melayu di era abad ke 19 (1800an), dilelong di rumah lelongan Christie's di London pada 6 Oct 2011

(Christie's adalah antara rumah lelongan (auction house) barangan antique yang terkenal didunia. Christie's juga pernah mengendalikan jualan lelong barangan hasil seni Rablo Picasso yang mencapai harga RM310juta)

Ini ialah description pada website rumah lelongan tersebut;

Price Realized (Set Currency)
  • ($13,484)
  • Sales totals are hammer price plus buyer's premium and do not reflect costs, financing fees or application of buyer's or seller's credits.
Estimate
  • ($7,710 - $10,794)

Lot Description

A MALAY MATCHLOCK LONG GUN 

MALAYSIA, 19TH CENTURY 


Of typical form with heavy brass furniture including a trigger and serpentine with stepped temple design, a dark wood butt with copper plating at end, the extended lock and trigger plates with elegant palmette motifs on either end, the trigger guard with engraved quatrefoil design, both sides of rifle butt with applied copper and brass floral and quatrefoil appliqués, tin plated faceted barrel attached to lacquered wood stock with three silver brackets, with ivory headed ramrod
52in. (132.1cm.) long 

Sale Information

Sale 7987
Art of the Islamic and Indian Worlds
6 October 2011
London, King Street
Contact the Department


Sumber : Here


Cool : "Sanwa", Hub USB Untuk Gadjet Android (9 Gambar)

Posted: 18 Apr 2012 06:00 AM PDT


Sanwa USB Reader dicipta untuk digunakan pada smartphone Android, dari bahagian palamnya kami mendapati alat ini tidak dapat digunakan untuk kesemua model telefon Android, ia cuma dapat digunakan pada telefon yang memiliki port mini usb versi baru seperti pada Samsung Galaxy S2. 

Cucuk palamnya ke port usb mini kemudian anda boleh transfer apa jua data dari telefon tu ke alat storan external seperti thumb drive, flash drive, external hard drive atau kad memori yang dimasukkan pada badan Sanwa USB reader seperti dalam gambar.

Pembaca kad memori sebegini berguna untuk transfer fail cara pantas misalnya gambar, dokumen, video atau lagu dari handphone ke ruang simpanan luaran lain yang Anda bawa, tak perlu terkapai-kapai membuka laptop atau terhegeh-hegeh menghidupkan tablet semata-mata untuk transfer gambar yang banyak ambil menggunakan telefon. Harga alat ini dijual pada RM120 sahaja bersamaan $40 Dolar Amerika.


Sumber : Here



Sejarah : Poskad Dari Malaya Dan Borneo Sekitar Tahun 1910 -1930 (10 Gambar)

Posted: 18 Apr 2012 04:49 AM PDT

Jom kita tengok macam mana rupa poskad dari Malaya dan Borneo pada zaman 1910-1930 an.. Memang retro beb..


p/s : Pergh.. klasik giler poskad nih..

Sumber : Here

Cool : Muzium Titanic Terbesar Di Dunia Di Belfast (15 Gambar)

Posted: 18 Apr 2012 04:44 AM PDT

Sempena ulang tahun ke-100 tenggelamnya kapal Titanic, sebuah muzium Titanic yang terbesar di dunia telah dibuka di Belfast, Ireland Utara. Ia dibina di kawasan dockyard dimana kapal Titanic dan "kakaknya", kapal Olympic dibina 100 tahun yang lalu. 





Sumber : Here


Cun : Neelofa Ketika Berada Di Paris (5 Gambar)

Posted: 18 Apr 2012 01:36 AM PDT

Baru-baru ini, Neelofa telah diterbangkan ke benua Eropah dan beliau sempat menjelajah ke beberapa negara di sana termasuklah Perancis untuk sesi penggambaran Nona. Jom layan gambar-gambar beliau..


 
 

p/s : Aku lagi suka Izara Aisyah kot.. Hehe

Sumber : Here







Panas : [Video] Tarian "Ghairah" Di Pattaya, Thailand

Posted: 18 Apr 2012 12:55 AM PDT


Pergh.. Memang panas beb tarian kat Pattaya nih. Kompem tak tdo malam tengok ni.. Layan~~


p/s : Amacam? Berdarah hidung tak? LOL..

Sumber : Here

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment