Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Monday, May 7, 2012

Aku Stress Giler


Kreatif : Mari Lawat Kafe Hello Kitty Penuh Keceriaan Di Jepun (12 Gambar)

Posted: 07 May 2012 08:23 AM PDT

Mari Lawat Kafe Hello Kitty Penuh Keceriaan Di Jepun..
Cantik sampai admin nak simpan semua makanan ini untuk hiasan..

OMG : Kereta Hancur Dihempap Kren Di China (4 Gambar)

Posted: 07 May 2012 08:06 AM PDT

Kereta Hancur Dihempap Oleh Kren Di China.
Semua orang penumpang termasuk seorang budak 2 tahun juga terselamat apabila kereta yang naik untuk ke lapangan terbang Zhengzhou dihempap oleh kren. 


Lawak : [Video] Apabila Kucing Bermain Dengan Mesin Massage

Posted: 07 May 2012 07:16 AM PDT

Apabila Kucing Bermain Dengan Mesin Massage.
Memang enjoy je kucing ini apabila kena massage.


OMG : Ini Adalah Pasukan "The Avengers' Versi Asia (Gambar)

Posted: 07 May 2012 07:01 AM PDT

Ini Adalah Pasukan "The Avengers' Versi Asia..
Eh ada pula Maria O...


Serius : Mari Lihat Kembar Yao Ming Dalam Dunia Nyata (Gambar)

Posted: 07 May 2012 06:55 AM PDT

Mari Lihat Kembar Yao Ming Dalam Dunia Nyata.
Sama tak?


WTF : Seluar Kanye West Tertanggal Ketika Keluar Dari Kereta Dengan Kim Kardashian (4 Gambar)

Posted: 07 May 2012 06:51 AM PDT

Seluar Kanye West Tertanggal Keluar Dari Kereta Dengan Kim Kardashian
Kanye adalah teman lelaki terkini Kim Kardashian. Satu insiden telah dirakam menunjukkan Kanye West keluar dari kereta dengan Kim Kardashian tetapi seluarnya seolah-olah tertanggal. Apa mereka buat dalam kereta ini?



Sadis : Model Remaja Diejek Gemuk, Meninggal Dunia Sebab Anorexia (6 Gambar)

Posted: 07 May 2012 06:43 AM PDT

Model Remaja Diejek Gemuk, Meninggal Dunia Sebab Anorexia
Seorang model remaja yang pernah menjadi cover girl bagi banyak majalah telah meninggal dunia pada usia 19 tahun kerana anorexia. Bethaney Wallace menjadi model sejak usia 12 tahun dalam majalah Make it Groovy, Popgiel dan Girl Talk. Menurut bapanya, ramai remaja mengejeknya terlampau gemuk. Jadi Bethaney mula mengurangkan permakanannya sehingga dia mempunyai masalah organ yang akhirnya menyebabkan kematian. Dia meninggal dunia dalam tidurnya pada 18 April yang lalu.
p/s: Korang rasa dia gemuk ke? Kadang-kadang tekanan dari orang ramai juga membahayakan.





Cool : Spesifikasi Dan Gambar Rasmi Samsung Galaxy S III (10 Gambar)

Posted: 07 May 2012 06:10 AM PDT


Tepat jam 8 malam 4 Mei lalu di London, telah berlangsungnya majlis pelancaran telefon bimbit yang paling-paling ditunggu kebanyakan peminat Android, iaitu Samsung Galaxy S III. Setelah lama berteka-teka, akhirnya ia telah dilancarkan, dan tentunya ramai yang sedikit kecewa kerana beberapa spesifikasi yang diinginkan tidak menjadi kenyataan. Begitu juga dengan design yang sedikit mengecewakan dibandingkan dengan pesaing. Namun, ia masih menjadi telefon bimbit Android terbaik di dunia saat ini berdasarkan ujian benchmark yang dilakukan.

Berikut sepintas lalu spesifikasi Samsung Galaxy S III:

General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1900/2100 MHz, HSDPA 21 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps; 4G (regional))

Form factor: Touchscreen bar phoneDimensions: 136.6 x 70.6 x 8.6 mm, 133 g

Display: 4.8" 16M-color HD (720 x 1280 pixels) Super AMOLED capacitive touchscreen, Gorilla Glass

CPU: Quad-core 32nm ARM Cortex A9 1.4 GHz processor, Exynos 4212 Quad chipset

GPU: Mali-400MP

RAM: 1GB

OS: Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich)

Memory: 16/32/64GB storage, microSD card slot

Camera: 8 megapixel auto-focus camera with face detection, touch focus and image stabilization; Full HD (1080p) video recording at 30fps, LED flash, 1.9MP front facing camera, video-call

Connectivity: Wi-Fi a/b/g/n, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0+HS, standard microUSB port, GLONASS/GPS SatNav receiver, 3.5mm audio jack, FM radio, TV-out, USB-on-the-go, NFC

Battery: 2100 mAh

Misc: TouchWiz 4.0 UI, DivX/XviD codec support, built-in accelerometer, multi-touch input, proximity sensor, gyroscope sensor, barometer, Swype text input, RGB light sensor


Berikut ialah beberapa ciri menarik yang terdapat pada S III:
  • Kamera S III dapat diaktifkan hanya dengan menggunakan suara dan mod burst   shooting yang mengambil masa hanya 3.3 gambar sesaat.
  • Kamera S III juga mempunyai zero shuter lag dan kurang daripada 1 saat untuk mengambil gambar dari satu syot ke syot yang lain. Ia juga berkeupayaan merakam gambar pegun semasa merakam video.
  • Galaxy baru S III akan dihiburkan dengan beberapa aksesori kemas, walaupun mereka datang pada kos tambahan. Ada alat pengecas wayarles, penutup flip, adapter HDMI, pemain MP3 S-Pebble, yang akan memainkan MP3 dari S III  secara wayarles.
  • Salah satu ciri paling menarik adalah S-voice, sejenis feature yang menyerupai feature 'siri' pada iPhone. Anda boleh mengaktifkan fungsi ini dengan hanya menyebut 'hi galaxy!'

Ujian benchmark yang dilakukan mengesahkan Samsung S III sebagai telefon pintar Android terbaik di dunia setakat ini:



p/s : Konpem aku akan beli nih!! Superb..

Sumber : Here



Hebat : Lelaki Korea Ini Miliki Rekod IQ Tertinggi Di Dunia (4 Gambar)

Posted: 07 May 2012 05:29 AM PDT


Kim Ung-Yong, seorang rakyat Korea Selatan dilahirkan pada tahun 1962 dan berkemungkinan adalah manusia terpandai di dunia yang masih hidup saat ini (dia diakui oleh Guinness Book of World Records sebagai manusia memiliki IQ tertinggi di planet bumi).

Pada usia 3 tahun dia sudah boleh membaca dalam bahasa Inggeris, Jepun, Korea dan Jerman. Pada ulang tahunnya yang kelima, dia telah dapat menyelesaikan masalah matematik yang rumit (diferental dan integral). Kemudian, di siaran televisyen Jepun, dia menunjukkan kemampuannya bertutur dalam bahasa Cina, Sepanyol, Vietnam, Tagalog, Jerman, Inggeris, Jepun, dan Korea.


Kim tercatat dalam Guinness Book of World Records di bawah kategori IQ tertinggi; iaitu dengan skor lebih dari 210.

Kim telah diundang menjadi seorang mahasiswa fizik di Universiti Hanyang dari usia 3 tahun sehingga usia 6 tahun. Pada usia 7 tahun dia diundang ke Amerika Syarikat oleh NASA.

Beliau akhirnya berjaya memperoleh Ph.D. dalam bidang fizik di Colorado State University sebelum berumur 15 tahun. Pada tahun 1974, ketika masih menjadi pelajar universiti, Kim mulai bekerja sebagai saintis di NASA dan menyambung pekerjaan ini sehingga kembali ke Korea pada tahun 1978 di mana dia memutuskan untuk beralih ke bidang civil engineering. Dia kemudiannya memperoleh P.h.D dalam bidang ini.

Pada tahun 2007 Kim menjawat jawatan sebagai ketua fakulti tambahan di Chungbuk National University.


p/s : Memang hebat.. Respek r..

Sumber : Here




Cool : Satu-Satunya Motosikal Ferrari Di Dunia Dijual Dengan Harga $137,000 (10 Gambar)

Posted: 07 May 2012 05:21 AM PDT


Satu-satunya motosikal Ferrari yang wujud di dunia ini telah dilelong dengan harga $137,000 di Bonhams, UK pada 29 April lalu. Motosikal ini dibuat khas sebagai tribute kepada founder Ferrari iaitu Enzo Ferrari. 

Motosikal ini dihasilkan oleh David Kay Engineering di Britain pada 1990 sempena kematian Enzo Ferrari dan dibuat khas untuk anaknya Piero Ferrari. Motosikal ini mengambil masa 3000 jam unutk disiapkan dengan menggunakan tenaga manusia @ handcraft.

Motosikal ini dilengkapi dengan 4 silinder, 900cc enjin dan mampu mencapai 60mph dibawah 3 saat. Manakala top speed bagi motosikal ini pula ialah 165mph. Selama 17 tahun, motosikal ini dipunyai oleh seorang pengumpul motosikal dari Britain. Namun identiti pembeli yang terkini masih lagi menjadi rahsia.


p/s : Memang cool gler la superbike nih..

Sumber : Here

WTF : [Video] Lelaki Pukul Manager Store Yang Hamil Di China

Posted: 07 May 2012 01:33 AM PDT



Sungguh malang manager sebuah kedai makanan segera yang hamil dipukul oleh pekerjanya sendiri. Lelaki tu memang pengecut.. Pekerja yang berada kat situ pun hanya melihat..Menurut description di video, pergaduhan ni tercetus disebabkan oleh ais krim.  Memang bodoh!! Ape nak jadi la.. 


Sumber : Here

Serius : Mari Lihat Harga Sayur Kangkung Di Australia (Gambar)

Posted: 06 May 2012 07:31 PM PDT

Mari Lihat Harga Sayur Kangkung Di Australia.
Di tempat admin, bersepah kangkung ini di longkang. Kalau dijual di market pun harga dia satu ikat tu RM1. Tapi di Australia, harganya adalah $7.99 Aussie Dollar. Kalau ditukar ke RM, adalah RM24++ satu ikat.. Da orang nak beli ke ni?


{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment