Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Wednesday, June 20, 2012

Aku Stress Giler


Sedih : Lelaki Koma Menangis Dengar Suara Tunang (4 Gambar)

Posted: 20 Jun 2012 05:13 AM PDT


Selalunya dalam filem Hindustan atau drama Korea, kita akan lihat 'scene' seperti ini, tetapi di sebuah hospital di Britain, ia benar-benar berlaku. Seorang lelaki yang koma sejak 10 bulan lalu menunjukkan tanda-tanda awal untuk pulih apabila dia menangis selepas mendengar suara tunangnya menerusi telefon.

Keluarga Mathew Taylor mungkin melihat bagaimana air matanya mengalir apabila Anda Nurul bercakap dengannya dari Bali.

Keluarga itu sebelum ini diberitahu, Taylor tidak akan sedar dari koma selepas terbabit dalam kemalangan motosikal yang menyebabkan tengkoraknya retak, di pulau peranginan di Indonesia itu pada musim panas lalu.




Tetapi, dia menunjukkan tanda untuk pulih apabila ibu bapanya menelefon Anda dan meletakkan gagang telefon pada telinga Taylor di hospital.

Bapa tiri, Simon Moore, dari Overseal, Derbyshire berkata: "Anda bertanya kepada Taylor mengenai sesuatu dan dia kelihatan seperti berkata 'Ya.' Kemudian air matanya mengalir. Ia menakjubkan."

Taylor, 31, berkenalan dengan Anda, wanita kelahiran Bali, di pulau berkenaan, tempat dia mengajar bahasa Inggeris.

Anda, 27, berada di Britain apabila Taylor dipindahkan ke Hospital Royal Derby untuk rawatan. Dia terpaksa pulang selepas visanya tamat.

Luke Griggs, dari Badan Kebajikan Kecederaan Otak, Headway, berkata, Taylor yang berada dalam 'koma kesedaran rendah,' kemungkinan boleh pulih sepenuhnya.



Sumber : Here

Cute : Cara Mengajar Susunan Formasi Kepada Kucing Anda (14 Gambar)

Posted: 20 Jun 2012 04:16 AM PDT

Korang tau tak? Kucing pun dapat diajar buat susunan formasi. Rahsianya ialah, biarkan diorang lapa pastu letakkan makanan di hadapan kucing2 korang tu ikut susunan yang korang nak. Jom tengok gambar kat bawah nih.. 





p/s : Comel plak kucing2 dia nih.. semua kusyuk makan..

Sumber : Here

Pelik : Payudara Tumbuh Di Perut Seorang Lelaki (Gambar)

Posted: 20 Jun 2012 01:40 AM PDT


Suntikan insulin masih menjadi penyelamat bagi penderita penyakit diabetes. Namun, melakukannya tanpa prosedur yang betul berpotensi mendatangkan bahaya kepada tubuh badan, seperti yang menimpa seorang lelaki penghidap diabetes dari Afrika Selatan ini.

Dipetik dari akhbar Daily Mail, lelaki berusia 55 tahun dengan diabetes type 1 itu mengejutkan doktor setelah memperlihatkan bentuk perutnya yang membengkak seperti payudara wanita.

Sebelum ini, lelaki tersebut membuat suntikan insulin di dua bidang perutnya untuk mengawal kadar gula dalam darah. Namun, dia tidak tahu bahawa menyuntikkan insulin di tempat yang sama dapat memicu pembengkakan lemak lembut di dalam lapisan kulit.

Disebabkan tidak mengubah kawasan suntikan selama 30 tahun, lelaki tersebut menderita sejenis penyakit yang dikenali sebagai lipohypertrophy yang parah.

 "Selama bertahun-tahun kami belum pernah melihat kes seperti ini," ujar Dr Stan Landau, dari Centre for Diabetes and Endocrinology, Joannesburg, pasukan doktor yang merawat lelaki itu.

Dr Landau mengatakan bahawa pesakit menyuntik insulin di tempat yang sama kerana beranggapan benjolan pada perut adalah normal bagi penyuntik insulin. Kerana tidak sakit, pesakit tidak pernah memeriksa.

Beliau turut menambahn bahawa benjolan tersebut dapat menyusut, tetapi akan mendatangkan kerosakan sel permanen tanpa pembedahan plastik. "Banyak pesakit diabetes tidak memiliki maklumat yang jelas tentang bagaimana menyuntik insulin dengan betul,"

Diabetes type 1 terjadi disebabkan kerosakan pada sel yang bertugas untuk menghasilkan insulin, sehingga tubuh tidak mampu memproduksi insulin sendiri. Insulin berfungsi agar glukosa memasuki sel sebagai bahan bakar. Tanpa insulin, glukosa akan menumpuk dalam darah.

Kerana itulah, suntikan insulin diperlukan untuk mengawal kadar gula dalam darah pesakit diabetes. Proses suntikan pula hendaklah dilakukan dengan cara mengubah kawasan suntikan, bukan pada tempat yang sama.

p/s : Ade jugak penyakit macam ni yer.. 

Sumber : Here

Cool : Vending Machine Yang Menjual Pizza (5 Gambar)

Posted: 20 Jun 2012 01:18 AM PDT



Pizza Market Place pada hari ini melaporkan bahawa konsep sebuah syarikat A1 dari Belanda akan membuat debut mereka yang pertama tidak lama lagi mengenai mesin jual pertama di dunia yang menjual dan memasak pizza iaitu, Let's Pizza di Amerika Syarikat.

Mesin ini telah direka oleh seorang juretera Itali, Claudio Torghele di mana mesin ini mampu memasak pizza kurang daripada 3 minit dengan menggunakan oven infra-merah. Mesin Let's Pizza ini telah pun digunakan di seluruh Eropah semenjak tahun 2009 lagi, kini ia akan dipromosi kan ke serata dunia.






 Sumber : Here

WTF : Cara Gadis Jepun Minta Maaf Atau Merayu (6 Gambar)

Posted: 19 Jun 2012 10:21 PM PDT

Level 1. The Normal Apology -
Contoh Situasi - Makanan makan malam tak sedap atau gadis ini lambat untuk bertemu teman lelaki selama satu jam. 



Level 2: The 45-Degree Bow

Example situations: Gadis yang ditemui menghantar SMS dengan laki lain, Gadis yang merosakkan barang kesayangan milik teman lelaki. 




Level 3: The Dogeza, or "Kowtow"

Example situations: Gadis ditangkap curang, Gadis yang melepaskan anjing teman lelaki keluar dari rumah atau mengurung anjing tersebut.


Level 4: The Nigerian Dogeza

Example situations: Gadis yang menggunakan segala duit teman lelaki untuk berjudi.


WTF : Media Kena #TROLL Oleh 'Sex Toy' Di China (3 Gambar)

Posted: 19 Jun 2012 09:54 PM PDT

Seorang wartawan telah diTROLL oleh 'Sex Toy' yang dia ingatkan adalah sejenis spesies cendawan yang jarang ditemui. Kes ini bermula apabila  sekumpulan penduduk di Liucunbu telah menemui alat tersebut semasa melakukan kerja di sebuah telaga. Mereka yang hairan dengan alat tersebut dan sangka itu adalah cendawan kemudian menghubungi pihak media Xi'an. Seorang wartawan telah dihantar ke lokasi dan semasa liputan dia menyatakan sesuatu mengenai 'cendawan' tersebut : 'We can see there is something like a mouth; and on the other side there is a hole that connects all the way through to the other end. It is very smooth. It feels very much like meat.' Dia juga menyatakan yang itu adalah spesies cendawan 'Taisui' yang jarang ditemui dan hanya lokasi tertentu untuk cendawan ini tumbuh. Selepas beberapa jam, ramai orang menelefon pihak media yang menyatakan yang 'cendawan' itu adalah 'sex toy'. Ramai orang yang menonton berita tersebut menyatakan mereka ketawa terbahak-bahak melihat berita tersebut.


Video :

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment