Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Monday, June 25, 2012

Aku Stress Giler


Kreatif : Buku Yang Perlu Dimasak Sebelum Boleh Dibaca (8 Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 05:09 AM PDT

Buku Yang Perlu Dimasak Sebelum Boleh Dibaca.

Cool : Hanya Di India, Anjing Circus Jalanan (Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 04:53 AM PDT

Hanya Di India, Anjing Circus Jalanan.
Entah siapa yang latih anjing ini sehingga boleh naik ke atas tu..



Info : Pemain Fulham, Phillippe Senderos Masuk Islam (Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 04:52 AM PDT


LONDON: Pemain bola profesional Swiss yang kini bermain dengan kelab bolasepak British Fulham, Philippe Senderos telah memeluk Islam, lapor PressTV.

Senderos mengucap dua kalimah Syahadah di Pusat Islam, bandaraya Menchester, sebuah pusat dakwah Islam. Philippe Senderos (gambar atas kanan), sebelum ini bermain dengan Arsenal, kini adalah salah seorang pemain negaranya, Switzerland.

Senderos, seorang pelajar theology, telah menunjukkan minatnya kepada Islam dengan banyak menghabiskan masa membaca buku-buku agama di luar padang bola.

"Saya sangat minat dengan agama-agama di dunia dan banyak membaca buku-buku mengenai," kata Senderos dalam satu wawancara dengan Majalah Arsenal.

"Jika saya bukan pemain bola, saya sudah menjadi paderi," tambahnya.


p/s : Alhamdulillah.. semoga semakin ramai yang mendapat hidayah dari-Nya

Sumber : Here

Cool : [Video] 10 Alam Semulajadi Yang Mantap Tapi Kurang Dikenali Orang

Posted: 25 Jun 2012 04:48 AM PDT

10 Alam Semulajadi Yang Mantap Tapi Kurang Dikenali Orang .


Serius : Ini Adalah Keluarga Paling Tinggi Di Dunia Dari India (6 Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 03:36 AM PDT

The Kulkarnis, sebuah keluarga dari India ini merupakan keluarga tertinggi di India buat masa sekarang. Mereka bakal dinobatkan sebagai keluarga tertinggi di dunia dengan gabungan ayahnya Sharad Kulkarni 7 kaki 1.5 inci, isteritnya Sanjot 6 kaki 2.6 inci, dan dua orang anak perempuannya dengan ketinggian  6 kaki inci serta 6 kaki 4 inci. Seluruhnya, keluarga ini mempunyai ketinggian sehingga 26 kaki.

Serius : Jessica Simpson Dulu VS Sekarang 7 Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 03:15 AM PDT

Jessica Simpson Dulu VS Terkini.
Gadis yang menjadi pujaan ramai laki kerana kecantikkan dia baru-baru ini muncul dengan gambar terbaru yang menunjukkan betapa dia telah berubah..Selepas dia berjaya melahirkan anak pertamanya pada Mei lepas, beratnya telah mencecah 180 paun. Semalam dia kelihatan berada di gim untuk menguruskan badan sehingga 50 paun pada hujung tahun ni.

Dulu:

Sekarang :

Cool : Jet Supersonic Terbaru Pengganti Concorde (2 Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 01:26 AM PDT


Bagi mereka yang sering ke luar negara menaiki kapal terbang, ini mungkin berita baik untuk korang..Sebuah jet supersonik yang berkebolehan mengatasi kelajuan pesawat Concorde yang terdahulu akan dibina dengan kerjasama Boeing, Gulfstream dan Nasa..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni..

Pesawat ini akan dibina dengan menggunakan bahan komposit yang lebih ringan, enjin yang lebih maju dan fiuslaj yang lebih kecil yang membolehkan ia mampu bergerak 2 kali lebih pantas daripada Concorde, yang hanya boleh bergerak selaju 1,358mph sahaja, menurut Sunday Times.

Penumpang yang menaiki pesawat ini akan merasai perjalanan yang bergerak selaju lebih daripada 2,485mph, di mana membolehkan mereka merasai perjalanan mewah dari London ke Sydney yang terletak 12,000 batu jauh nya.

Pada masa ini, jet subsonik eksekutif yang terpantas, iaitu jet terbaru daripada Gulfstream, G650 hanya mampu terbang pada jarak  7,000 batu pada 646mph dan mempunyai kelajuan tertinggi hanya 704mph.

Pesawat supersonik dengan 12 tempat duduk ini dijangka akan dijual dengan harga US$80 juta setiap satu dan ia sedang dalam proses pemasaran kepada pembeli di seluruh Eropah dan Timur Tengah di bawah slogan "Pergi ke Amerika dan pulang semula pada hari yang sama (pada waktu kerja)"

Cabaran jet ini bukan sahaja kepada masalah teknikal nya, malah para pembina perlu menyakinkan kepada ahli-ahli politik bahawa jet supersonik ini boleh digunakan oleh orang ramai.

Walaubagaimana pun, masalah bunyi supersonik yang membingitkan ini juga akan diselesaikan dengan secepat mungkin. Pada bulan Januari yang lepas, pihak NASA telah mengeluarkan imej hasil ujian di terowong angin yang mencadangkan bunyi letupan supersonik hampir boleh dikurangkan dengan menggunakan sayap yang super-nipis dan enjin yang tersembunyi.

Ledakan kuat bunyi letupan supersonik ini telah memaksa pesawat Concorde untuk mengambil laluan jauh daripada daratan dan ia telah merosakkan peluang komersil. Pesawat ini terbang untuk kali yang terakhir pada November 2003.


p/s : Pergh.. macam mane la rasa naik jet nih..

Sumber : Here

WTF : Anjing Paling Hodoh Di Dunia 2012 (5 Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 12:54 AM PDT

Dibawah ini adalah seekor anjing daripada baka Chinese crested yang dinamakan Mugly. Anjing ini telah mendapat tempat pertama dalam pertandingan anjing paling hodoh di dunia pada tahun 2012 mengalahkan 28 ekor anjing lain dari seluruh dunia.

Pertandingan ini diadakan setiap tahun dan hadiah bagi pemenang ialah wang tunai sebanyak $1000 dan setahun bekalan biskut anjing. Hodoh pun dihargai.. hehe.. 






p/s : Pertandingan tuan anjing paling hodoh takde ker?

Sumber : Here


Artis : Gambar Terbaru Lisa Surihani Yang Montel (Gambar)

Posted: 25 Jun 2012 12:39 AM PDT

Inilah gambar terbaru Lisa Surihani. Orang bahagia.. Sebab tu montel semacam je pipi tu.. hoho..


Sumber : Here

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment