Powered by Jasper Roberts - Blog

Popular Posts

Aku Stress Giler

Posted by Budak Nakal on Wednesday, August 22, 2012

Aku Stress Giler


Cool : Apabila Kayu Sugi Dikomersialkan Di Negara Barat (6 Gambar)

Posted: 22 Aug 2012 12:27 AM PDT


Kayu sugi yang diberi nama THIS ini telah diperkenalkan oleh seorang pelajar rekacipta rakyat Lebanon, Leen Sadder.  Beliau telah mempromosi kayu sugi kepada warga Barat dan menjual produknya itu di kedai-kedai di kawasan tempat beliau belajar.






p/s : Memang cool!! Amalkan sunnah Nabi S.A.W.. 

Sumber : Here

Info : 15 Kesalahan Grammar Yang Sering Dilakukan (InfoGraphic)

Posted: 22 Aug 2012 12:17 AM PDT


Jom kita tambahkan ilmu dengan membaca infographic kat bawah nih..


Sumber : Here

Serius : Tulang Singa Afrika Jadi Ubat Pengasih (Gambar)

Posted: 21 Aug 2012 11:37 PM PDT


POTCHEFSTROOM, Afrika Selatan – Tulang singa kini menjadi komoditi yang laris dijual ke negara-negara Asia untuk digunakan dalam rawatan tradisional. Kebanyakan tulang itu dieksport ke Vietnam dan Laos.

Tulang-tulang itu diperoleh dengan cara para pemburu Asia menyertai aktiviti memburu haiwan liar yang dibenarkan undang-undang. Kira-kira 500 ekor singa diburu secara sah pada setiap tahun di Afrika Selatan.

Pemburu-pemburu itu dikenakan bayaran sehingga AS$20,000 (RM62,354) untuk memburu singa manakala bangkai haiwan tersebut dijadikan makanan anjing. 

"Baru-baru ini, terdapat sebilangan besar warga dari Laos yang berminat untuk menyertai aktiviti memburu itu," kata seorang pegawai daripada pertubuhan pemuliharaan singa, LionAid, Pieter Kat.

Tulang-tulang singa itu menjadi popular untuk dijadikan ubat pengasih. Ia menjadi rebutan kerana tulang harimau dilarang diperdagangkan berdasarkan undang-undang antarabangsa ekoran bilangan haiwan itu semakin berkurangan.

sumber : Here

Info : Nilai Sekalung Pingat Sukan Olimpik Di Setiap Negara (InfoGraphic)

Posted: 21 Aug 2012 11:30 PM PDT


Berikut merupakan nilai pingat yang dimenangi oleh setiap atlet mengikut negara masing-masing. Negara kaya tak semestinya memberi insentif yang tinggi kepada atlet mereka. jom kita baca..


Sumber : here

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment